eur:
403.7
usd:
352.09
bux:
97617.41
2025. június 23. hétfő Zoltán
Nyitókép: Pixabay.com

Tömeges BMW-visszahívás: Magyarországra vezetnek a szálak

A BMW több mint két évig nem ismerte fel teljes mértékben annak a fékrendszeri hibának a súlyosságát, amely várhatóan közel 1 milliárd eurós költséget jelent majd a vállalatnak. A probléma 2022 júniusában kezdődött, amikor ügyfelek és kereskedők panaszkodni kezdtek a hibás fékekre, de a cég csak nemrég fedezte fel, hogy akár 1,5 millió autót is érinthet a Continental által szállított alkatrész hibája.

Múlt héten a BMW profit warningot adott ki a fékhiba miatt, amelyet követően a részvényárfolyam esése a vállalat piaci értéke 5 milliárd eurós csökkenését okozta.

A vállalat 2023 októberében indított mélyreható vizsgálatot, amely interferenciát talált a fékrendszeren keresztül küldött elektromos jelekben. Az első, körülbelül 80 000 járművet érintő visszahívásra idén februárban került sor az Egyesült Államokban.

A probléma azóta kiterjedt a BMW több márkájára, beleértve a 420 000 dolláros (150 millió forint) áron kapható Rolls-Royce Spectre-t, a 7-es sorozatú szedánokat és az XM SUV-okat. Ferdinand Dudenhöffer, a Center for Automotive Research igazgatója szerint:

„Ez nem egy közönséges visszahívás, ez egy jelentős sokk.

Az is figyelemre méltó, hogy a BMW egy munkacsoporttal fokozta a beszállítók minőségellenőrzését, ami azt jelzi, hogy szélesebb körben látják a kockázatokat” – írja a Bloomberget idézve a Portfolio.

A hiba a brake-by-wire rendszerben jelentkezett, amely elektronikus impulzusokat használ a hagyományos hidraulikus technológia helyett.

A Continental a hibát a magyarországi üzemre vezette vissza

– olvasható.

A fékek áramköri lapjait gyártó munkások nem gondoskodtak kellően tiszta környezetről, így az alkatrészeken foltok és por maradtak, amelyek akadályozták a rendszer teljesítményét – állítják az ügyet ismerő személyek.

Bár a fékhiba miatt nem jelentettek baleseteket vagy sérüléseket, a javítások várhatóan hónapokig tartanak, és a végső költségek még nem tisztázottak. Andrew Graves, a Bath-i Egyetem professzor emeritusa szerint a visszahívások növekvő száma komoly kérdéseket vet fel az autógyártók beszállítói láncának átvilágításával kapcsolatban.

Címlapról ajánljuk
Elemző: a Nyugat-Balkán eredményes migrációs politikája példa lehet más útvonalakon is

Elemző: a Nyugat-Balkán eredményes migrációs politikája példa lehet más útvonalakon is

Az Európai Unióval kötött státuszmegállapodás révén a Frontex közvetlen műveleteket végez­het Bosznia-Hercegovina területén. Gönczi Róbert, a Migrációkutató Intézet elemzője az InfoRádióban elmondta: az irreguláris határátlépések száma jelentősen lecsökkent a térségben, az alkalmazott eljárások pedig követendő példák lehetnek más migrációs útvonalakon.

Aszódi Attila: az amerikaiak is jól tudják, hogy működő iráni atomerőmű megtámadása katasztrófához vezetne

Hatvan százalékos urándúsítás semmiképpen nem indokolt egy polgári programban, atomerőműhöz nem szükséges ilyen magas dúsítás, így arra lehet következtetni, hogy a perzsa állam fegyver-előállítás céljából kezdeményezte az eljárást – mondta az InfoRádióban a Budapesti Műszaki Egyetem Természettudományi Karának dékánja. A nukleáris biztonsági szakértő hozzátette: most még nem lehet tudni, hogy az iráni urándúsító létesítményeken túl maguk a dúsított uránkészletek is sérülést szenvedtek-e az amerikai támadásokban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.23. hétfő, 18:00
Resperger István
ezredes, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×