eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
female hands holding phone with app hotel booking screen and credit card in office
Nyitókép: Prykhodov/Getty Images

Booking-botrány: eredményes volt az itthoni kemény fellépés, de külföldön még mindig nagy a baj

Magyarországon augusztus közepére a legtöbb szállásadó megkapta a pénzét a Booking.com-tól, vagyis lett pozitív eredménye a károsultak fellépésének, külföldön ugyanakkor még mindig sokan várnak hiába jogos követelésükre – mondta az InfoRádióban Kassay Tamás, a Spabook turizmus szakportál főszerkesztője.

Az Infostart is beszámolt róla, hogy már a cég vezérigazgatójának személyes közösségi profilján reklamálnak azok a külföldi szállásadók, akik egy ideje nem kapják meg pénzüket a Booking.com rendszerétől. A vezetőt a tartozások mellett az IT-biztonsági problémák és adatlopások miatt is kérdőre vonták a panaszosok.

A panaszáradatban visszatérő elemként jelenik meg az elégedetlenség az ügyfélszolgálat sablonos válaszain kívül amiatt, hogy a Booking.com vezetése lényegében teljességgel ignorálja a panaszokat, nem válaszol érdemben a megkeresésekre és nyilatkozatban sem ad információt, lényegében elhallgatja a problémákat.

Kassay Tamás, a Spabook főszerkesztője emlékeztetett: az alapprobléma július elején jelentkezett, amikor rendszerkarbantartás történt a Booking.com-nál, amiről a cég néhány nappal korábban értesítette is a szállásadó partnereit, akik tehát időben megtudták, hogy leállás várható. A hivatalos közlés az volt, hogy a kifizetések július 24-től állnak helyre. A botrány akkor robbant ki, amikor a jelzett határidőhöz képest három nappal később, július 27-én tömegesen nem kapták meg a szállásadók azt a pénzt, amire már egy hónapja vártak akkor. Az ügy nem rendeződött, a média egyre több hírt osztott meg a károsultak tapasztalatairól, kifogásairól, sőt a kormánypárt is felszólította a Bookingot, hogy fizessen.

Kassay Tamás tájékoztatása szerint ezeknek a folyamatoknak meglett az eredménye, mert a magyar szállásadók részéről már nem hallani óriási panaszáradatról, igaz néhány reklamáció még mindig befut egyszer-egyszer.

„Itthon nagyjából augusztus közepére mindenki megkapta a pénzét”

– tette hozzá.

A kifizetések elmaradásának okairól számos médium, így a Spabook is kérdéseket tett fel a Booking.com sajtóirodájának, de konkrét választ nem kaptak. A megkeresésekre általában annyi reakció érkezett, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy az üzletmenet minél előbb helyreálljon. „A Twitteren megjelent, meg nem erősített információk alapján

ez egy vállalatirányítási rendszer migrációjából adódó probléma, amit teljes mértékben a mai napig nem sikerült elhárítani”

– magyarázta az újságíró.

Kassay Tamás szerint vélhetően a nagy tömegek számára rendben működik a rendszer, jelenleg a károsultak valószínűleg szűk kisebbségben vannak, a probléma viszont igen nagy. A Booking.com rendszerében összesen mintegy 28 millió szállás közül lehet választani. „Ha ebből csak fél százalék érintett ebben az ügyben, már az is egy nagyon komoly mennyiség – ha a kisvállalkozásokat nézzük. Ebben a kifizetési csúszásban ugyanis tipikusan nem a szállodák voltak érintettek, hanem azok a magánszálláshelyek, amelyek a kifizetést teljes mértékben a Booking rendszerére bízták és csak utólag számolnak el” – fogalmazott.

Mit tehetnek a károsultak?

Három dolgot tehetnek azok a külföldi szállásadók, akik nem jutottak hozzá a pénzükhöz. Az egyik lehetőség, hogy folyamatosan keresik a cég ügyfélszolgálatát, azt azonban már ismertettük, hogy ilyenkor milyen válasz szokott érkezni a legtöbbször. Éppen emiatt mással próbálkoznak az érintettek: számos beszámoló szól arról, hogy felveszik egymással a kapcsolatot, összefognak és közösen keresnek megoldást a problémára. A harmadik jelenség viszonylag új: a már említettek szerint a szállásadók a személyes profilján keresik meg a Booking.com vezérigazgatóját és az utolsó három bejegyzése alatt tömegesen kommentelik a saját problémáikat vagy teszik fel felmerülő kérdéseiket.

A vezérigazgató eddig nem válaszolt a hozzászólásokra és a kifogásokra. A reklamálók ugyanígy kérdéseket írtak a Booking márkaigazgatójának, Natalie Willsnek a profiljára. Ezt tette egyébként Kassay Tamás is, de csalódnia kellett, mert az alelnök törli a kommenteket és letiltja az embereket.

A probléma a szállásadókat érinti, a vendégek ebből nem észlelnek semmit. „Az alapvető nehézség továbbra is az, hogy az érintett szállásadókkal nem kommunikál megfelelően a társaság” – mondta az InfoRádióban a Spabook főszerkesztője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×