A Booking.com az elmúlt hónapokban számos szálláshely foglalását letiltotta a felületén arra hivatkozva, hogy az nem fizette be a kötelező jutalékot, amit a Spabook turisztikai szakportál alapító főszerkesztője szerint nem is kellett volna.
Itt olyan szállásokról van szó, amelyeknek a tavaly nyár közepén kirobban késedelmes kifizetési botrányban a Booking.com nem fizetett időben – jegyezte meg Kassay Tamás az InfoRádióban. Mint magyarázta, a cég a kifizetéseket mindig a jutalékkal csökkentett összegről teszi meg, vagyis csak a maradványösszeget utalja tovább, most azonban
hibásan kiszámlázta a már levont jutalékot is.
Kassay Tamás szerint olyan szálláshelyet is felfüggesztettek, amelyiknek a Booking.com még mindig nem fizette ki azt a pénzt, amivel már fél éve tartozik, az ezután járó jutalékot azonban követeli. Nemcsak külföldön, hanem Magyarországon is vannak érintettek. „Hozzám már több jelzés is érkezett, illetve van egy Facebook-csoport is, ahol gyűlnek a problémás esetek” – tette hozzá.
Múlt nyáron a szállásportál azzal került a hírekbe, hogy az ügyfelek hiába fizettek, a pénzt a cég a szállásadóknak nem utalta tovább. A Booking.com vezérigazgatója ezt informatikai átállással indokolta, később azonban kiderült, hogy a háttérben az állhat, hogy a portál számos szolgáltatással bővíti foglalási rendszerét.
A Spabook alapító főszerkesztője szerint a mostani problémák gyökere is ez lehet. Ám az, hogy a cég ezt hetekig nem tudja megoldani, a mesterséges intelligencia rossz kezelésére utal – mondta.
„Nem tart még ott a technológiájuk, hogy megbízhatóan tudják használni, és nem vetik be az emberi kapacitásokat,
az emberi agyat ott, ahol egyébként a napnál is világosabb, hogy mi a probléma, és öt perc alatt meg lehetne oldani” – mondta.
A tartozások miatt a Fidesz törvényjavaslatot dolgozott ki, amit decemberben az Országgyűlésnek is benyújtott. A tervezet előírná például a szállásközvetítő platformoknak, hogy a szállásadó felé fennálló fizetési kötelezettségüket 45 napon belül teljesítsék.