eur:
397.71
usd:
366.82
bux:
90599.64
2025. március 24. hétfő Gábor, Karina
Nyitókép: pixabay

Váratlan, kellemetlen változás a Booking.com-nál

És egyben szokatlan is.

A legtöbb hír az elmúlt időszakban a holland online szálláshely-közvetítő céggel kapcsolatban arról szólt, hogy hatalmas késéssel fizetett egyes szálláshely partnereinek. A gond azokat érintette, akik nem bejelentkezéskor a szálláshelyen kérték az utasokat a fizetésre, hanem a Bookingot bízták meg a pénz beszedésével.

A történtek miatt vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal, valamint ágazati körkérdésben igyekezett felmérni az érintettek számát és helyzetét a Magyar Turisztikai Ügynökség. Augusztus közepére a magyar partnerek többsége hozzájutott a beszorult pénzéhez.

Ám az ügyben jól értesült Spabook beszámolója szerint világszerte továbbra is tömegesen várják a szállásadók, hogy megkapják a pénzüket, amelyet sokan utoljára június közepén kaptak meg, azóta pedig önerőből finanszírozzák a szálláshelyük működtetését.

Ráadásul a portál most azt tapasztalta - egybehangzóan a szakmából származó információkkal -, hogy a Booking.com megszüntette ügyfélszolgálatának e-mail-es elérhetőségét (customer.service@booking.com). Tesztlevelükre ők is azt a sablonválaszt kapták, hogy

ez a cím már nem működik,

és telefonon vagy a Booking saját rendszerében működő direkt üzenetben próbálja a kapcsolatot felvenni az érdeklődő.

Ez a lépés meglehetősen szokatlan a fenti előzmények fényében, főként hogy a telefonos vagy bookingos üzenetváltásoknak a (károsult) partnereknél alapesetben nem marad nyoma úgy, mint egy e-mailes levélváltásnak.

A portál megjegyzi, a magyar hatóságok részéről rendkívül fontos szempont, hogy a nagy cégeket (nem csupán a Booking-ot) kötelezzék arra, hogy e-mailben elérhető legyen az Ügyfélszolgálatuk. Ez az egyetlen garantált módja annak, hogy a beküldött üzenetek később is visszakereshetők és hivatkozhatók legyenek az ügyfél saját levelezőrendszeréből.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Valaki csinálhatott volna valamit - Heathrow tanulságai

"Valaki" csinálhatott volna "valamit" - Heathrow tanulságai

A brit kormány sürgős vizsgálatot indított a trafótűz az ügyében, ami miatt pénteken bezárták Európa legnagyobb repterét. Közben folyik az egymásra mutogatás: az elektromos hálózat vezetése szerint volt elég áram, nem kellett volna leállnia Heathrow-nak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Több évtized után is fenyeget az infláció gonosz ikertestvére Japánban

Több évtized után is fenyeget az infláció gonosz ikertestvére Japánban

Kato Kacunobu japán pénzügyminiszter szerint a gazdaság jelenlegi állapota ellenére az ország még nem hagyta maga mögött a deflációt. Noha a fogyasztói árak immár 35 hónapja a Bank of Japan (BoJ) 2%-os célja felett vannak, és februárban 3%-os volt az élelmiszerektől tisztított infláció, a drágulást főként a gyenge jen és az importált nyersanyagköltségek hajtják – nem pedig a belső kereslet vagy tartós bérdinamika – írja a Financial Times.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 24. 06:38
×
×
×
×