eur:
406.36
usd:
370.66
bux:
83028.96
2025. április 6. vasárnap Bíborka, Vilmos
Nagy változás a fapados járatokon, minden utast érint

Nagy változás a fapados járatokon, minden utast érint

A Wizz Air lazítja, a Ryanair most szigorította meg a poggyászszabályzatát.

Kicsi vagy nagy kézipoggyász, ingyen vagy pénzért, a fedélzeten vagy a csomagtérben – gyakran változnak a legolcsóbb jegyeket kínáló diszkont-légitársaságok szabályai. Bár kétségkívül sokkal olcsóbban adják, a fapadosok jegyárába lassan már tényleg csak az ülés használata fér bele- írja a Magyar Idők.  

Megörülhettek a Wizz Air törzsutasai, amikor a cég bejelentette, hogy a téli menetrend életbelépésétől nem kér majd pénzt a nagyobbik kézipoggyászért – mint eddig –, ugyanakkor nem is garantálja, hogy minden utas gurulósa elfér az utastérben. A minap a Ryanair, a konkurens fapados viszont azzal bosszantotta leendő utasait, hogy míg eddig ingyen biztosította a kis bőrönd és a kézitáska behajózását, ezután csak az elsőbbségi díjat megfizetők utazhatnak biztosan a csomagjuk közelében.

Vagyis mindkét ultrafapados azon igyekszik, hogy lebeszélje utasait a málhákkal utazásról. A gurulós bőrönd az utóbbi években az olcsó repülőjegyek által lehetővé tett hétvégi városlátogatások jelképe lett. Míg a hátizsákos turisták a természetet járják, a trolley használatához járda kell. A hétvégi utakra ráadásul elég a kis gurulós bőrönd is, ami pont befér a repülőgép fedélzetén az utasok feje felett kialakított szekrénybe.

Ez egyébként nemcsak olcsóbb megoldás, mint a feladott csomag, de leszállás után nem kell megvárni, amíg a földi kiszolgálók kifuvarozzák a terminál futószalagjára. Ráadásul vannak, akik nem szeretik, hogy a rakodómunkások hajigálják a drága pénzen vett utazótáskát, azt pedig különösen nem, ha illetéktelen kezek beletúrnak a csomagba értékeket keresve. Vagyis az utasok szeretik a közelükben tudni a gurulós bőröndjüket, ám a légitársaságok számára ez gyakran nyűg: a ki- és beszállás lassabban megy, amíg mindenki elrendezi a maga csomagját, márpedig a gyors forduló a diszkontcégek üzleti modelljének az alapját jelenti: minél többször felszáll a gép egy nap, annál több bevételt termel, míg a repülőgép lízingdíja változatlan.

A légitársaságok ezért azon vannak, hogy miközben vonzó szolgáltatást kínálnak, a kézipoggyász felvitelét a fedélzetre különböző módon korlátozzák. Ilyen feltétel a méret és súly, a túlméretes csomagokat elvileg nem engedik fel az utastérbe.

A társaságok közül a Wizz Air tűnt ki az ellenőrzés szigorúságával, amelyet különösen Ferihegyen alkalmazott következetesen.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Már a magyar honvédséget is bevetik a járvány ellen

A Magyar Honvédség segít a ragadós száj- és körömfájás betegség elhárításában - mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter szombat délután az M1-es autópálya hegyeshalmi határátkelőjénél tartott sajtótájékoztatóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.07. hétfő, 18:00
Noszek Péter
a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója
Szupertitkos atomprogrammal fékezték volna meg a feltörekvő nagyhatalmat, de a CIA ügynöke mindent borított

Szupertitkos atomprogrammal fékezték volna meg a feltörekvő nagyhatalmat, de a CIA ügynöke mindent borított

Időről időre az egész világ felfigyel arra, hogy Kína egyre látványosabban mocorog a Távol-Keleten, Peking késznek mutatkozik arra, hogy akár katonai úton, de egyszer és mindenkorra „lezárja” Tajvan felügyeletének kérdését. Az elmúlt években ez kifejezetten „slágertémává” vált, a felemelkedő nagyhatalom minden létező fórumon hangoztatja, hogy belátható időn belül szeretnék, hogy a „két Kína” egy felügyelet alá kerüljön, méghozzá a pekingi kormány irányítása alatt. Tajvan a múltban is igyekezett ellenállni az egyre súlyosabb nyomásnak, ehhez pedig elég sokáig hajlandóak lettek volna elmenni, a nukleáris fegyverek kifejlesztését sem tartották elvetendőnek, ennek pedig egy kevésbé ismert sztorija is van. A közelmúlt eseményeinek fényében a történet pedig jóval izgalmasabb megvilágításba kerül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×