Infostart.hu
eur:
382.75
usd:
327.28
bux:
0
2025. december 11. csütörtök Árpád

10-15 év múlva már az autó vezet helyettünk

Még 10-15 évre van szükség az önvezető okosautók elterjedéséhez - vélte az InfoRádiónak nyilatkozva az NNG vállalattechnológiai igazgatója. Kerecsen Tamás úgy fogalmazott: az emberek bizalmán túl egyelőre technikai és jogi akadálya is van az ilyen járművek megjelenésének.

„Azt látjuk, hogy 10-15 éves távlatban lesznek szélesebb körben elérhetők az okosautók” - közölte a vállalattechnológiai igazgató.

„Egyrészt még technikai akadályok is vannak, hogy elérjük azt a megbízhatóságot, amikor az emberek hajlandóak beleülni egy autóba, illetve a kormányok engednek ilyen autókat az utakon menni” - indokolta.

„Ezen felül azonban nagyon sok más probléma is van, például tisztázni kell, hogy egy esetleges balesetkor ki lesz a felelős. Emellett kérdés, hogy hogyan lesznek ezek a járművek engedélyeztetve, milyen szabályoknak kell megfelelniük, mi az a szint, amikor már forgalomba állíthatóak. Az okosautókhoz ki kell épülnie egy támogató infrastruktúrának” – folytatta Kerecsen Tamás.

„Mindezek jogi aspektusainak kidolgozása már lényegében minden régióban zajlik többé-kevésbé összehangoltan” - tette hozzá a szakember.

Három nagy központja van az önjáró autók fejlesztésének: az Egyesült Államok, Európa – ezen belül főleg Németország –, illetve Japán.

„Mind a három régióban mindezen feladatokon dolgoznak a kormányok, az autógyártók, illetve a szabályozó szervezetek. Így remélhetőleg ez alatt a 10-15 év alatt sikerül minden ilyen akadályt elhárítani az önvezető autók útjából” - mondta az NNG vállalattechnológiai igazgatója.

„Elsősorban az lenne fontos, hogy az autók kapcsolatban tudjanak állni egymással, illetve a szerverekkel – ez az a terület, technológia, ahol esetleg befektetésekre lehet szükség” - emelte ki a szakember.

„Az önvezető autók fejlesztői elsősorban arra törekednek, hogy olyan autót építsenek, amihez nem kellenek alapvető infrastrukturális változtatások, mert ezen fejlesztésekre úgysem fog sor kerülni egy 10 éves távlatban – erre sem a pénz, sem a hajlandóság nem biztos, hogy meglesz” - hangsúlyozta Kerecsen Tamás.

„Éppen ez a nehéz, megoldandó probléma, hogy hogyan lehet olyan önvezető járműveket készíteni, amikhez semmi egyéb infrastruktúrára nincs szükség” - mondta az NNG vállalattechnológiai igazgatója.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Leszámolhatnak a nyolcórás munkaidővel Németországban

Nem kizárt, hogy a németek jövőre búcsút inthetnek a hagyományos nyolcórás munkanapnak. A kormányon lévő CDU/CSU és SPD koalíciója legalábbis ezt tervezi, és rugalmas munkaidőt biztosító törvényjavaslatot készít elő.
VIDEÓ
Vendégmunkások helyett rájuk is lehetne számítani – Fontos hazai munkaerő-tartalék kiaknázására indult egy új kezdeményezés

Vendégmunkások helyett rájuk is lehetne számítani – Fontos hazai munkaerő-tartalék kiaknázására indult egy új kezdeményezés

A megváltozott munkaképességű emberek munkaerőpiaci integrációjának erősítése a 2030-ra kitűzött 85%-os foglalkoztatottsági cél elérésben is nagy szerepet kaphat – hangzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által szervezett konferencián. A fogyatékossággal élők, megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatási rátája mára (az uniós átlagot meghaladva) megközelítette az 50%-ot, azonban van tér a mutató további növelésére. Ezt segítheti elő a kimondottan megváltozott munkaképességű embereket foglalkoztató cégeket tömörítő, újonnan létrejött szerveződés, a Héphaisztosz Klaszter is, amelynek célja annak elősegítése, hogy e cégek minél több nyíltpiaci vállalkozásnak nyújtsanak szolgáltatásokat beszállítóként vagy bérgyártóként. A klaszter elnöke, Gulyás Kovács Gergely szerint a megváltozott munkaképességű emberek körében jelenleg mintegy 50-60 ezer főnyi munkaerő-tartalékkal lehet számolni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 10. 21:20
×
×
×
×