Megvédte címét a túraautó-világsorozatban (TCR World Tour) Michelisz Norbert, miután a szezonzáró makaói versenyhétvégén egy második és egy ötödik helyet szerzett, így végül 11 pontos előnnyel zárta az első helyen az összetett pontversenyt. A 40 éves magyar versenyző 2019 és 2023 után harmadszor nyert világbajnoki címet a túraautósok elit kategóriájában.
Vámosi Péter szerint a mostani sikernek „teljesen más képe van, mint a korábbi két győzelemnek”. Michelisz Norbert tavaly négy futamgyőzelemmel zárta a sorozatot, idén viszont elegendő volt számára mindössze két verseny megnyerése ahhoz, hogy ő ünnepeljen a szezon végén, igaz, 2024-ben két versenyhétvégével kevesebbet rendeztek. A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban azt mondta, a magyar pilóta „fejben és filozófiában is” megérett arra, hogy a biztos pontokra menjen rá, mint ahogy a „szellemi elődje”, Niki Lauda is tette a múltban, például az 1984-es Forma–1-es idényben, amikor mindössze fél ponttal előzte meg legnagyobb riválisát, Alain Prostot az összetettben.
A szakíró úgy fogalmazott, Michelisz Norbert idén „ráment a stabil pontszerzésre”, illetve szerencsésen is alakult számára az év, mivel
a hyundaios csapattársak és a konkurens Lynk & Co Cyan Racing versenyzői körbeverték egymást a szezon során, amiből a magyar pilóta jött ki végül győztesen.
Michelisz Norbertet leginkább az a Thed Björk tudta megszorongatni, aki régebben a Forma–3000-ben Baumgartner Zsolt csapattársa volt. A svéd három futamgyőzelemmel zárta a 2024-es TCR World Tour-sorozatot, de hat versenyen is kiszorult a legjobb ötből, és volt egy 9. és egy 10. helye is, ami a végelszámolásnál sokat számított a kárára.
A magyar pilóta előnye öt pontra csökkent az idény utolsó versenyét megelőzően, de zárásként bejött az ötödik helyre, míg Björk csak nyolcadik lett, amiben Vámosi Péter szerint nagy szerepük volt Michelisz Norbert csapattársainak, ugyanis kiválóan védték a magyar versenyzőt, a svéd pedig egyszerűen nem tudott felzárkózni.
Az újabb vb-cím ellenére Michelisz Norbert szurkolói vélhetően nem kis csalódottságot is éreznek, hiszen részben a pálya felújítása miatt idén nem rendeztek túraautó-versenyt a Hungaroringen, illetve nem volt közvetítés a teljes szezonról, csak az idény végét láthatták a televíziónézők. Vámosi Péter úgy véli, „megérdemelné a magyar közönség, hogy folyamatosan magyar nyelvű kommentárral követhesse valamelyik sportcsatornán” a túraautósok elit kategóriájának küzdelmeit. Mint mondta,
magyar és európai szurkolói szemmel nézve az sem túl jó, hogy idén egyetlen európai versenyhelyszín (Vallelunga, Olaszország) volt a naptárban,
miközben kijelenthető, hogy „magyar egyeduralkodója van a sorozatnak”, mióta TCR World Tournak nevezik.
A szakíró szerint még mindig keresik a helyét a sorozatnak, mivel a nézőknek és a gyártóknak, valamint a szervezőknek is vannak különböző igényeik, és úgy tűnik, „eddig nem igazán ért össze a dolog”. Ezzel együtt azt gondolja, ha találkozni fognak az elképzelések és az elvárások, továbbá jobban koordinálják az egész sorozatot, akkor nem kizárt, hogy újra világbajnoki státusza legyen a jövőben.
Mi jöhet most Michelisz Norbert karrierjében?
A 40 éves Michelisz Norbert hat szezonból hármat megnyert abban a csúcsszériában, amelyben elindult, így adódik a kérdés, milyen céljai lehetnek még a karrierjében. Vámosi Péter elmondta: a pletykák szerint a Hyundai nagyon kacsingat a hosszú távú világbajnokság felé, és nem adnák alább a fő kategóriánál, ami a szakíró szerint „egy hatalmas ugrás lenne” számukra. A Hyundai Motorsportot és a csapathoz kötődő programokat a Renault korábbi F1-es csapatfőnöke, Cyril Abiteboul vezeti, akinek komoly tapasztalatai vannak a királykategóriában, így a Hyundainál akár elkezdhetnek nagyobb álmokat is szövögetni.
„Ha sikerül megépíteniük néhány épkézláb autót, akár a Le Mans-i 24 órás autóversenyen is találkozhatunk a Hyundai istállóval, sőt nem lehet kizárni, hogy a teljes sorozatot bevállalják. Sokat profitálhatnak abból, hogy az új szabályrendszerrel sikerült megfogni a gyártókat. Most nagyon úgy néz ki, hogy a dél-koreai márka is ide tart. Bár Michelisz Norbert 40 éves, egyáltalán nem késett még le semmiről, úgyhogy akár a Hyundai főcsapatában, akár a második autóban nagy eséllyel ott lehet a hosszú távú világbajnokságon” – összegzett a Motorsport Online főszerkesztője.