eur:
400.39
usd:
362.87
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga

Soha annyi cég nem csődölt be, mint most

Rohamosan nő a cégmegszűnések száma - ezt mutatják az elmúlt évek adatai, derült ki a Coface Hungary elemzéséből. A cég igazgatója azt mondta: a magyar gazdaságban jelenleg működő mintegy 1,2 millió cég túl sok, nagyjából ennek negyede lenne normális.

Tavaly rekordot ért el a fizetésképtelenségi eljárások száma, de elképzelhető, hogy idén még nagyobb számban szűnnek majd meg cégek - mondta az InfoRádióban Szabó Mikael, a Coface Hungary elemzője.

A szakértő szerint ennek oka, hogy a magyar gazdaság átalakulása a tervgazdaságból piacgazdasággá, még nem zárult le. Az országban lévő 1,2 millió vállalkozás túl sok a termeléshez képest.

A vállalatok 99 százaléka ráadásul mikrovállalkozás, a fizetésképtelenség pedig döntően ezeket érinti. A nagyvállalatok száma nagyjából félezerre tehető; ezeknél általában nincsenek likviditási problémák.

A csődök és cégmegszűnések ezért Szabó Mikael szerint törvényszerűek.

Õ úgy látja: a folyamat talán akkor fejeződik majd be, ha a vállalkozások száma 300 ezer alá csökken.

Hanganyag: Panulin Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×