Infostart.hu
eur:
382.63
usd:
328.34
bux:
108282.56
2025. december 8. hétfő Mária
Járművek várakoznak 2018. január 6-án az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pont közelében, ahol a megnövekedett forgalom miatt hat kilométeres torlódás alakult ki.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Még az ősszel megkezdődik az M1-es autópálya bővítése

A tranzitútvonalnak számító autópálya hatsávosítását – az M0 és a 94-es km között – 2029. augusztus végéig fejezi be az MKIF Zrt. Ez idő alatt elindul továbbá az M7-es bővítése is.

2024 őszén kezdődtek az M1-es autópálya bővítését megelőző előkészítő munkálatok. Lapunk több cikkben is beszámolt erről az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményei alapján. Mostanáig már áttelepítették a védett növényeket 6 helyszínről, folyamatosan zajlik a cserjék, bokrok kivágása, amely nélkül lehetetlen volna elvégezni a bővítést, elvégezték a próbacölöpözéseket (a hidakat, felüljárókat is ki kell szélesíteni), folynak a régészeti munkák és a lőszermentesítések - írja a magyarépítők.hu.

Az M1 főpályájának bővítése legkésőbb 2025. szeptember elsején indul – ezt Szimicsku László, az MKIF kommunikációs igazgatója jelentette be a Kossuth Rádiónak adott interjújában. Az M0-ástól a Concó pihenőig (a 94-es kilométerig) tart majd az első ütem. Mintegy 80 km hosszan alakítanak ki 2x3 forgalmi sávot, ezen kívül – ahogy azt lapunk is megírta már - oldalanként 1-1 intelligens leállósávot építenek, melyeket akkor nyitnak meg, ha azt a forgalom indokolja, vagyis dugó alakul ki, esetleg baleset történik. Így elméletben akár 2x4 sávon haladhatnak majd az autók az M0-ás és Győr között.

Szimicsku László elmondta, hogy a grandiózus munka első üteme az M0-ás autóúttól Bicskéig tartó, mintegy 24 km-es szakasza lesz, amelyet a magyar állammal kötött szerződés szerint 2028. augusztus 31.-re kell a társaságnak befejeznie.

Az ITS-ek rendszerét tehát legkorábban csak ezután tudják a gyakorlatban elindítani. A rádióműsorban felmerült, hogy az ITS-ekhez intelligens autóközlekedés is szükséges, mire kifejtette: az MKIF mindent megtesz annak érdekében, hogy időben tájékoztassák és felkészítsék a közlekedőket az intelligens sávok működéséről. Az utazókat a sávok felett digitális kijelzők is segítik majd a tájékozódásban.

Kérdésre válaszolva Szimicsku László azt is elmondta, hogy az MKIF támogatná az átlagsebesség-mérést a bővítés alatti időszakban az M1-es autópályán, hiszen a szűkített, vagy forgalomeltereléssel érintett szakaszokon erőteljesebb forgalom várható. Erről még folynak az egyeztetések a rendőrséggel. „Nemcsak a forgalom dinamikája miatt lenne jó, ha átlagsebességet tudnánk mérni, hanem azért is, mert ott emberek, a mi kollégáink dolgoznak. Hogyha csökkentjük a sebességet a rendőrök segítségével, akkor az azt jelenti, hogy azon a keresztmetszeten egységnyi idő alatt nagyobb mennyiségű jármű tud áthaladni, hogyha mindenki betartja a sebességet.” – magyarázta a kommunikációs igazgató.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A cigarettázók és a rossz levegőn élők most vannak igazán bajban

A cigarettázók és a rossz levegőn élők most vannak igazán bajban

Egyre többen fordulnak orvoshoz légzési panaszokkal, vagy a már ismert alapbetegségük tüneteinek súlyosbodása miatt. Ez jellemző a téli időszakban, és több oka van, de fel lehet rá készülni, illetve lehet jól kezelni – mondta az InfoRádióban Csoma Zsuzsanna, az Országos Korányi Pulmonológiai Intézet főorvosa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×