eur:
394.85
usd:
356.49
bux:
73003.59
2024. szeptember 15. vasárnap Enikő, Melitta
Hajókonvoj halad az Árpád hídnál a dunai hajóbaleset két magyar áldozatának, a Hableány kapitányának és matrózának búcsúztatásán 2019. július 12-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Megszólaltak a hajósok: a Duna-part átalakítása nem egészen így kezdődik

A főváros terveivel szemben nem kevesebb, hanem több hajókikötőre lenne szükség a Duna budapesti szakaszán a szakmai szervezetek szerint, amelyek elutasítják az elképzeléseket és tárgyalásokat sürgetnek a városvezetéssel.

A hajósokat kiáltották ki bűnbakoknak a belvárosi légszennyezettség és a torlódások miatt, ezért akarják őket kitiltani a fővárosból – mondta Tóth Mihály, a Magyar Hajózási Országos Szövetség szóvivője az InfoRádióban.

"Nem kevesebb kikötőre van szükség, hanem többre. Alapvetően az a szándék jó, hogy rendet tegyünk, nyilván kérdés, hogy kinek mit jelent a rend" – vetette fel.

A jelenlegi helyzet a hajósok értelmezésében az, hogy a kikötőket, amelyek a belvárosban vannak, nagyrészt meg akarják szüntetni, néhány maradna csak meg, amelyeken a hajók addig tudnak megállni, ameddig az utascsere megtörténik. "Egyébként a hajók meg menjenek el valamilyen külső kikötőbe, amiről egyébként a tervezet sem beszél, tehát senki nem tudja, milyen külső kikötőkre gondolnak. Miközben a szállodahajókat a tervezet betelepítené részben a XIII. kerületbe" – folytatta Tóth Mihály.

Emiatt teljesen elutasítják a főváros Duna-parti építési szabályzatának tervezett módosítását. Ehelyett azt javasolják, hogy a főváros a szakmai szervezetekkel egyetértésben jelölje ki azokat a kikötőket, ahova a hajókat át lehet telepíteni. Utána ezeket ki kell építeni, működtetni kell, meg kell oldani az áram- és a vízellátás, valamint a szemételszállítás kérdését, ezenkívül ki kell alakítani azt az infrastruktúrát, ahol a buszok meg tudják közelíteni a kikötőt. Tóth Mihály szerint csak ezek után lehet elkezdeni azt vizsgálni, hogy a belvárost hogyan lehet tehermentesíteni, és jobban szétosztani a hajókat a kikötőkben.

A jelenlegi logika szerinte az, hogy először meg kell szüntetni a kikötőket, "áthelyezni a problémát", majd más kerület biztos megoldja.

Tóth Mihály hiányolta a javaslatcsomagból a tervezett átalakítások forrását, valamint a Duna-part valódi, új igények szerinti átalakítását és a rekreációs fejlesztéseket is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.16. hétfő, 18:00
Toroczkai László
a Mi Hazánk elnöke, parlamenti frakcióvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 14. 21:58
×
×
×
×