Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Budapest - the capital of Hungary - popular tourist destinations.
Nyitókép: Artur Gazda/Getty Images

Karácsony Gergely száműzné a hajókat a belvárosi kikötőkből

Karácsony Gergely a közösségi oldalán jelentette be, hogy a Fővárosi Önkormányzat felülvizsgálta és módosította a Duna-parti Építési Szabályzatot. A főpolgármester szerint rend lesz a Duna-parton.

„Felülvizsgáltuk és módosítjuk a Duna-parti Építési Szabályzatot” – jelentette be közösségi oldalán Karácsony Gergely. A főpolgármester megfogalmazása szerint bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végére ért a Fővárosi Önkormányzat.

Karácsony Gergely arra is kitér a bejegyzésében, hogy az állami, szakmai és civil szervezetektől érkezett vélemények több tucat oldalt tesznek ki, több partnerükkel is az utolsó pillanatig egyeztettek a módosításról.

„A szabályzat lényege viszont egyszerűen összefoglalható: Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a lakók életét megkeserítő és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket” – írta.

A főpolgármester szerint az a cél, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen, és minél egészségesebb egyensúlyt teremtsenek a folyó különböző célú használata közben.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×