Az Infostart is beszámolt róla, hogy az Országgyűlés turisztikai albizottságának legutóbbi ülésén kiderült: gyorsított ágazati vizsgálatot indít a Gazdasági Versenyhivatal a Booking.com szálláshely-közvetítő cég tartozásainak ügyében. A turisztikai ügynökség pedig jogsegély szolgálatot indított az érintetteknek.
A hvg.hu azt írja, hogy még a hét közepén is több szállásadó arról tájékoztatta őket, még mindig tartozik nekik a cég, pedig hétfőn a magánszállásadók szövetsége mellett más szállásadók azt közölték, rendezte tartozásait a Booking.com.
Az egyik reklamáló szállásadó azt jelezte, hogy június 8-a óta nem érkezett hozzájuk semmilyen összeg, még annak ellenére sem, hogy naponta 5-6 alkalommal hívják az ügyfélszolgálatot. Ennek a szállásadónak összesen 12 ezer euróval tartoznak.
„Két apartmanom van, ahol azóta fizetem az összes rezsiköltséget, takarítási díjat, mosási költséget és a tisztítószerek költségeit is”
– sorolta sérelmeit a lapnak a szálláshelyszolgáltató.
Egy másik érintett vállalkozó sem kapta meg a pénzét, pedig ő a rendszerben azt olvasta, augusztus 4-én kifizette a tartozását a Booking.com. Hozzá 2,3 millió forint nem érkezett meg tőlük és az összeg folyamatosan nő az új vendégek miatt. Azt mondta: arról tájékoztatta őt a cég, hogy akár tíz napba is beletelhet, mire megérkezik az átutalás. A tíz nap közben letelt, a pénz azonban sehol. Ő is kereste a szálláshely-közvetítő céget, mire számítson, de csak annyit válaszoltak neki, hogy a pénzt elutalták, nem tudnak mit csinálni.
Az egyik szállásadó a történtek miatt úgy döntött, szeptemberből inkább bezárják a szállást. Azt mondta a lapnak,
akkor sem nyitnak ki, ha közben megérkezik az átutalás, mert már nem bíznak meg a Booking.com-ban.
„Ráadásul, ha én lemondom a vendéget, akkor az nekem kerül pénzbe, hiszen a Booking keres neki egy másik helyet, a különbözetet viszont nekem kell állnom. Tehát nem elég, hogy levonják az igen magas jutalékot, még ezért is fizetnem kell” – magyarázta a fővárosi szállásadó.