A New Land Media kutatása szerint a magyarok 70 százaléka továbbra is szeretne rendezvényekre járni. A válaszadók 17 százaléka pedig gyakrabban mozdulna ki, mint korábban – ismertette Hidvégi Krisztina médiaigazgató. Hozzátette: a felmérés szerint a kitöltők fele nem fél attól, hogy megfertőződik koronavírussal, hanem leginkább attól tart, hogy továbbadja a fertőzést.
„Fogyasztó van, csak az ő irányába vezető út változott meg. Az a kérdés tehát, hogy rendezvényes cégek is szervezeti kultúrájuk részévé tudják-e alakítani ezt a változást – fogalmazott. – Azt, ha adott esetben tartóssá válik a korlátozás, esetleg jön egy újabb felvonás, vagy valami más, ami szintén a rendezvényekre lesz kihatással, akkor
rugalmasan és gyorsan meg tudják-e találni a választ és a megoldást is az ugyanúgy meglévő fogyasztókhoz.”
A rendezvények eszközökké váltak, amelyekkel a cégek átadják a márkaélményt a lakosságnak – fogalmazott a HD Group ügyvezetője. Duca Andrea hozzátette, hogy a jelenlegi helyzetben a bizalom lett a kulcsszó. „Ugyanis jelen pillanatban akár 10–15 ezer fős rendezvényt is lehet szervezni, a törvény engedi. De a nagy vállalati rendezvényeket mind lemondták, legfeljebb nagyon kevés, kis létszámú maradt. Tehát egy bizalmi kérdésről van szó, és amíg nő az esetszám, addig sajnos jogilag hiába engedélyezett,
a vállalati vezetők morális felelősséget éreznek, bár jogi felelősségük nincs,
így nagy vállalati rendezvények nem lesznek” – ismételte meg.
Lobenwein Norbert fesztiválszervező a többi között arról beszélt, hogy a bizonytalan járványhelyzet a jegyvásárlási szokásokat is átalakítja. Mint mondta, a bizalmatlanság nyilvánvalóan abból ered, hogy lesznek-e egyáltalán rendezvények, hogy eljönnek-e azok a világsztárok, akikre jegyet váltanának az emberek. És hogy érdemes-e elővételben jegyet váltani, vagy inkább csak egy nappal a koncert előtt, amikor már „tuti”.
„Ez iszonyú nagy földrengést fog okozni – nemzetközileg is – a rendezvényszervezői és fesztiválpiacon,
hiszen likviditás szempontjából nagyon nem mindegy.” Lobenwein Norbert hozzátette: a koronavírus-járvány súlyosan érintette a fesztiválszektort, az ágazatban szereplő vállalkozások forgalma 5–10 százalékra esett vissza.