eur:
407.34
usd:
384.87
bux:
77833.51
2024. november 19. kedd Erzsébet

Van fény az alagút végén az elektromos autók piacán

A világ egyik vezető könyvvizsgáló, adó-, jogi, stratégiai, tranzakciós és üzleti tanácsadást nyújtó vállalata, az EY felmérése alapján lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében, ugyanakkor a cég autóipari iparági csoportjának vezető partnere szerint a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Az elmúlt évek látványos emelkedéséhez képest idén szerényebb mértékű volt az elektromos meghajtású járművek iránti kereslet világszíntű bővülése: míg 2020 és 2023 között 30 százalékról 55 százalékra ugrott az ilyen típusú autók vásárlását tervező fogyasztók aránya, addig idén mindössze 3 százalékpontos növekedést mutatnak a számok - közölte az EY.

A 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felmérésükből kiderült, a válaszadók 27 százaléka leginkább a hiányos töltőinfrastruktúra miatt hezitál, míg negyedük a hatótávolság miatt aggódik.

A felmérés adataiban most először az akkumulátorok cseréjének magas költségei miatti félelmek is megmutatkoznak: ezt a kockázatot a potenciális vevők 26 százaléka említette meg.

E-autó vásárlására leginkább a magas üzemanyagárak ösztönzik a fogyasztókat 2024-ben is, a kutatás résztvevőinek több mint harmada ezt jelölte meg a legmeghatározóbb indokként.

Eközben a környezetvédelmi szempontok arányaiban háttérbe szorultak: 2021-ben a megkérdezettek közel fele jelölte meg ezeket motiváló tényezőként, idén már csak harmaduk - tették hozzá.

Mint írták, az elektromos autók elterjedésének nagy nyertesei a kínai gyártók, akik az elmúlt években komoly előrelépést könyvelhettek el a szektorban világszerte, csak az európai EV-eladásokban a kínai modellek aránya 0,4 százalékpontról 8-ra emelkedett 2019 és 2023 között.

A közlemény szerint Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere azt mondta, hogy a kereslettel egyidejűleg érdemes megvizsgálni a kínálatot is: az előrejelzések alapján az elektromos autók európai gyártásának jelenlegi bizonytalansága csak átmeneti jellegű, az évtized végére növekedés várható.

"A magyar gazdaság gerince az autóipar, ezért kiemelten fontos, hogy a hazai leányvállalatok részesüljenek az EV forradalomból. Az állami ösztönzők, például a kutatás-fejlesztésre igényelhető készpénztámogatás és adókedvezmény felhasználása kulcsfontosságú abban, hogy a gyártók és a beszállítók biztosítsák hosszú távú növekedésüket és kiemelt szerepüket a csoporton belül" - hangsúlyozta Szűcs Tamás.

Címlapról ajánljuk
Kaiser Ferenc az amerikai rakéták oroszországi bevetéséről: érdemi hatásuk nincs a háborúra

Kaiser Ferenc az amerikai rakéták oroszországi bevetéséről: érdemi hatásuk nincs a háborúra

Sajtóhírek szerint az amerikai elnök jóváhagyta, hogy az ukránok oroszoroszági területekre is csapást mérjenek ATACMS-rakétákkal. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense azt mondta az InfoRádióban, hogy Ukrajna nem kapott annyi rakétát, amennyivel érdemben befolyásolhatná a háború menetét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
Mégis mit tud egy ATACMS-rakéta és miért okozott ekkora botrányt Oroszországban?

Mégis mit tud egy ATACMS-rakéta és miért okozott ekkora botrányt Oroszországban?

A Kreml éppen hatalmas botrányt kavar abból, hogy az ukrán haderő elkezdett amerikai ATACMS harcászati ballisztikus rakétarendszereket használni területük ellen, pedig aligha lesz ennek jelentős hatása a háború menetére nézve. Egyrészt hiába hívják „ballisztikus rakétának,” egy ATACMS-rendszer távolról sem összehasonlítható például egy Minuteman rakétával, és nem is tud eltalálni olyan célpontokat, melyek elérésére Ukrajna nem volt eddig képes saját fejlesztésű fegyvereivel. De mégis mit tud egy ATACMS-rendszer és miért van körülötte most ekkora diplomáciai balhé? Nézzük meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 19. 14:01
×
×
×
×