Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Új sebességmérő készülék (b) Budapesten, az Árpád híd pesti felhajtójánál 2024. október 28-án. A fővárosi önkormányzat 26 sebességmérő kamerát telepített Budapesten, amelyek október 30-án kezdik meg a működésüket.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Tarolnak az új fővárosi traffipaxok, de most kiderült, jöhet-e még több

Jelenleg 26 sebességmérő működik, de a közlekedésbiztonsági stratégiában 300 szerepel. A Főpolgármesteri Hivatal közlése szerint fél év múlva áttekintik az eddigi tapasztalatokat és meghatározzák, hogy hol van szükség további kamerák telepítésére.

Budapesten rekordszámú gyorshajtóról készült kép az új kamerák beüzemelése óta: november elején a fővárosban összesen 26 új traffipaxot helyeztek ki, a radarok összesen 47 sávot néznek, de eredetileg, a mostani bővítés beharangozásakor még jóval több sebességmérő üzembe helyezéséről volt volt szó.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tavaly nyáron azt mondta, hogy „az elmúlt tíz évben csaknem 500-an haltak meg Budapest útjain. A fővárosban a közúti közlekedés veszélyesebb, mint a hasonló méretű nagyvárosokban: arányaiban ötször annyian halnak meg a közlekedésben, mint Bécsben”. A főváros vezetése pedig arra törekszik, hogy csökkentse a balesetek számát, ez a cél pedig a közlekedésbiztonsági stratégiában is szerepel. Konkrétan azt kellene elérni, hogy 2030-ig 50 százalékkal, 2050-re pedig nullára csökkenjen a közúti közlekedés halálos áldozatainak száma a fővárosban. A stratégia szerint 300 eszközből álló, éjjel-nappal működő sebességmérő hálózat épülne ki Budapest-szerte, ezért a Totalcar megkérdezte a Főpolgármesteri Hivatalt, hogy a mostani 26 radar elindítása után mikor és hol lesznek újabb traffipaxok Budapesten.

A válaszból kiderült, hogy a sebességmérő kamerák telepítése, kezelése nem önkormányzati feladat, a Fővárosi Önkormányzat legutóbb mégis magára vállalta, hogy a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság közreműködésével 26 budapesti helyszínen kamerákat telepítsen és folyamatosan karbantartson, még úgy is, hogy a bírságok nem a főváros kasszájába, hanem a központi költségvetésbe folynak majd be.

„Ahogy azt az elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégiában is rögzítettük, a Főváros szükségesnek tartja, hogy további sebességmérők és edukációs (tehát nem büntető) sebességmérők is kerüljenek kihelyezésre, ezért az ORFK-val és BRFK-val közösen – a folyamatos egyeztetéseken túl – fél év múlva áttekintjük az eddigi tapasztalatokat és közösen meghatározzuk, hogy a technikai feltétek megléte mellett, hol van szükség további kamerák telepítésére” – közölte a hivatal.

A Belügyminisztérium pedig a szakportál kérdésére azt közölte, hogy a rendőrség új sebességmérő eszközök beszerzését és telepítését nem tervezi.

Címlapról ajánljuk
Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 27. 05:00
×
×
×
×