eur:
406.59
usd:
383.97
bux:
0
2024. november 19. kedd Erzsébet
Új sebességmérő készülék (b) Budapesten, az Árpád híd pesti felhajtójánál 2024. október 28-án. A fővárosi önkormányzat 26 sebességmérő kamerát telepített Budapesten, amelyek október 30-án kezdik meg a működésüket.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Tarolnak az új fővárosi traffipaxok, de most kiderült, jöhet-e még több

Jelenleg 26 sebességmérő működik, de a közlekedésbiztonsági stratégiában 300 szerepel. A Főpolgármesteri Hivatal közlése szerint fél év múlva áttekintik az eddigi tapasztalatokat és meghatározzák, hogy hol van szükség további kamerák telepítésére.

Budapesten rekordszámú gyorshajtóról készült kép az új kamerák beüzemelése óta: november elején a fővárosban összesen 26 új traffipaxot helyeztek ki, a radarok összesen 47 sávot néznek, de eredetileg, a mostani bővítés beharangozásakor még jóval több sebességmérő üzembe helyezéséről volt volt szó.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tavaly nyáron azt mondta, hogy „az elmúlt tíz évben csaknem 500-an haltak meg Budapest útjain. A fővárosban a közúti közlekedés veszélyesebb, mint a hasonló méretű nagyvárosokban: arányaiban ötször annyian halnak meg a közlekedésben, mint Bécsben”. A főváros vezetése pedig arra törekszik, hogy csökkentse a balesetek számát, ez a cél pedig a közlekedésbiztonsági stratégiában is szerepel. Konkrétan azt kellene elérni, hogy 2030-ig 50 százalékkal, 2050-re pedig nullára csökkenjen a közúti közlekedés halálos áldozatainak száma a fővárosban. A stratégia szerint 300 eszközből álló, éjjel-nappal működő sebességmérő hálózat épülne ki Budapest-szerte, ezért a Totalcar megkérdezte a Főpolgármesteri Hivatalt, hogy a mostani 26 radar elindítása után mikor és hol lesznek újabb traffipaxok Budapesten.

A válaszból kiderült, hogy a sebességmérő kamerák telepítése, kezelése nem önkormányzati feladat, a Fővárosi Önkormányzat legutóbb mégis magára vállalta, hogy a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság közreműködésével 26 budapesti helyszínen kamerákat telepítsen és folyamatosan karbantartson, még úgy is, hogy a bírságok nem a főváros kasszájába, hanem a központi költségvetésbe folynak majd be.

„Ahogy azt az elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégiában is rögzítettük, a Főváros szükségesnek tartja, hogy további sebességmérők és edukációs (tehát nem büntető) sebességmérők is kerüljenek kihelyezésre, ezért az ORFK-val és BRFK-val közösen – a folyamatos egyeztetéseken túl – fél év múlva áttekintjük az eddigi tapasztalatokat és közösen meghatározzuk, hogy a technikai feltétek megléte mellett, hol van szükség további kamerák telepítésére” – közölte a hivatal.

A Belügyminisztérium pedig a szakportál kérdésére azt közölte, hogy a rendőrség új sebességmérő eszközök beszerzését és telepítését nem tervezi.

Címlapról ajánljuk

Neurológus: ha kialakul az epilepsziás roham, akkor azt megállítani már nem lehet

Nem lehet megállítani egy epilepsziás rohamot, ugyanakkor az orvosok mellett a közvetlen környezet is sokat tehet azért, hogy ne legyen nagyobb baj. A szakemberek ilyenkor semmiképpen nem használnak defibrillátort, újraélesztéssel próbálkozni indokolatlan esetben csak további problémákat okozna – mondta az InfoRádióban Ilniczky Sándor neurológus.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×