Kevesen tudják, hogy amikor a strandra belépnek, lényegében olyan, mintha egy webáruházban vásárolnánk valamilyen terméket,
a belépéssel ugyanis elfogadják az általános szerződési feltételeket és a házirendet.
"Ezt belépés előtt érdemes elolvasni, és tudomásul venni" – hívta fel a figyelmet az InfoRádiónak nyilatkozó Baranyi Dóra, az egyesület munkatársa.
Több helyen kedvezményes árakat vehetnek igénybe a nagycsaládosok. Ezeken a helyeken javasolt arra ügyelni, hogy ne maradjanak otthon azok az iratok, amellyel a kedvezményre való jogosultságot igazolni tudjuk.
Nem feltétlenül kérik belépésnél, de kérhetik.
Az egyesület munkatársa külön felhívta a figyelmet
a diákigazolvány
meglétére, mert ebből sok probléma szokott lenni. "Ha nem tudjuk igazolni, hiába néz ki tankötelesnek a gyerek, nem kötelesek beengedni" – jegyezte meg.
Az is jó tudni, hogy a szolgáltatók kizárólag az értékmegőrzőkben elhelyezett tárgyakért vállalnak felelősséget, tehát azokat nem elég a zárt szekrényben elhelyezni, ahová a ruháinkat tesszük, hiszen azok nem értékmegőrzők.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete arra is felhívja a figyelmet, hogyha belépést követően esetleg az derül ki, hogy az árban benne foglalt szolgáltatások nem vehetők igénybe maradéktalanul, és erről nem is kaptunk előzetesen tájékoztatást,
kérhetjük a belépőjegy értékének csökkentését,
vagy akár a teljes árának visszatérítését.
Hogyha nem vagyunk elégedettek valamilyen szolgáltatással, először közvetlenül az ott lévő alkalmazottnál kell panasszal élni, aki, ha jogosnak érzi a panaszt, és módjában áll, orvosolja. Amennyiben mégsem teszi ezt,
kérhetjük a vásárlók könyvét, amit kötelesek rendelkezésre bocsátani.
Ennek elmulasztását a hatóságok irányába kell jelezni, hogy kivizsgálják, történt-e jogszabálysértés, emelte ki Baranyi Dóra.