eur:
410.89
usd:
392.2
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
London, 2020. február 27.A 2018. június 28-i képen a British Airways brit légitársaság utasszállító repülőgépe leszállni készül a londoni Heathrow repülőtéren. 2020. február 27-én a londoni felsőbíróság fellebbviteli tanácsa helyt adott annak a fellebbezésnek, amelyet Sadiq Khan londoni polgármester, az érintett községi tanács és környezetvédő csoportok nyújtottak be a repülőtér harmadik pályájának megépítéséről hozott kormányzati döntés ellen. A végzés szerint a brit kormány figyelmen kívül hagyta azokat a kötelezettségeket, amelyeket Nagy-Britannia a károsanyag-kibocsátás csökkentésére vállalt a párizsi klímaegyezmény keretében.
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Budapestre indult BA-gép fordult vissza Heathrow-ra - részletek

Szerdán, nem sokkal a felszállás után visszatért Londonba a British Airways Budapestre tartó járata. A hivatalos közlés szerint gyanítható technikai probléma állt a döntés hátterében.

Még Anglia területét sem hagyta el a British Airways Budapestre tartó járata szerdán, amikor visszafordult.

A BA866-os járat reggel háromnegyed nyolckor szállt fel rendben, majd 9 óra körül már ismét a Heathrow reptér betonján volt.

A FlightRadar24 repülési portál térképe szerint a gép egészen Doverig, azaz a La Manche-csatornáig repült, de nem haladt át a szigetországot a kontinentális Európától elválasztó tenger felett. Tett egy kört a kelet-angliai kikötő és Canterbury térségében, majd visszafordult a londoni reptérre.

A brit nemzeti légitársaság szóvivője azt mondta a Standard című híroldalnak, hogy a gép biztonságosan leszállt.

„Elővigyázatosságból tért vissza, egy feltételezett kisebb technikai gond miatt. Elnézést kérünk az utasainktól, hogy megszakítottuk az útjukat. Munkatársaink azon dolgoznak, hogy mihamarabb útnak indulhassanak”

– mondta az illetékes.

A szóvivő által említett kisebb technikai gond az Airlive légiportál szerint az volt, hogy

„közvetlenül a felszállás után vízszivárgás keletkezett az elülső konyhában”.

A portál úgy fogalmazott, hogy a járat legénysége 45 perccel a felszállás után „vészhelyzetet jelzett”, miután 26 ezer láb (8 km) magasságra emelkedett. Ezt követően várakozó pályára állították.

Ezek után tett egy pár kört és küldték vissza Heathrow-ra, ahol tűzoltó- és mentőkocsik várták.

Az Airbus A319-es az indulás után 1 óra 13 perccel érkezett vissza, majd a British Airways helyi idő szerint 10, magyar idő szerint 11 órára írta ki az újabb indulást.

A Budapest Airport oldala szerint a BA 866-os járat helyi idő szerint végül délután 15:23 perckor szállt le a Liszt Ferenc reptéren – azaz szokásos 2-2 és fél óra helyett közel nyolc órával az eredeti indulás után.

Mindeközben a WizzAir reggel félórás késéssel (9:00-kor) London Lutonból indult gépe háromnegyed órás késést halmozott fel és dél helyett 12:45-kor érkezett meg de még így is megelőzte a British Airways járatát.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×