eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
London, 2020. február 27.A 2018. június 28-i képen a British Airways brit légitársaság utasszállító repülőgépe leszállni készül a londoni Heathrow repülőtéren. 2020. február 27-én a londoni felsőbíróság fellebbviteli tanácsa helyt adott annak a fellebbezésnek, amelyet Sadiq Khan londoni polgármester, az érintett községi tanács és környezetvédő csoportok nyújtottak be a repülőtér harmadik pályájának megépítéséről hozott kormányzati döntés ellen. A végzés szerint a brit kormány figyelmen kívül hagyta azokat a kötelezettségeket, amelyeket Nagy-Britannia a károsanyag-kibocsátás csökkentésére vállalt a párizsi klímaegyezmény keretében.
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Budapestre indult BA-gép fordult vissza Heathrow-ra - részletek

Szerdán, nem sokkal a felszállás után visszatért Londonba a British Airways Budapestre tartó járata. A hivatalos közlés szerint gyanítható technikai probléma állt a döntés hátterében.

Még Anglia területét sem hagyta el a British Airways Budapestre tartó járata szerdán, amikor visszafordult.

A BA866-os járat reggel háromnegyed nyolckor szállt fel rendben, majd 9 óra körül már ismét a Heathrow reptér betonján volt.

A FlightRadar24 repülési portál térképe szerint a gép egészen Doverig, azaz a La Manche-csatornáig repült, de nem haladt át a szigetországot a kontinentális Európától elválasztó tenger felett. Tett egy kört a kelet-angliai kikötő és Canterbury térségében, majd visszafordult a londoni reptérre.

A brit nemzeti légitársaság szóvivője azt mondta a Standard című híroldalnak, hogy a gép biztonságosan leszállt.

„Elővigyázatosságból tért vissza, egy feltételezett kisebb technikai gond miatt. Elnézést kérünk az utasainktól, hogy megszakítottuk az útjukat. Munkatársaink azon dolgoznak, hogy mihamarabb útnak indulhassanak”

– mondta az illetékes.

A szóvivő által említett kisebb technikai gond az Airlive légiportál szerint az volt, hogy

„közvetlenül a felszállás után vízszivárgás keletkezett az elülső konyhában”.

A portál úgy fogalmazott, hogy a járat legénysége 45 perccel a felszállás után „vészhelyzetet jelzett”, miután 26 ezer láb (8 km) magasságra emelkedett. Ezt követően várakozó pályára állították.

Ezek után tett egy pár kört és küldték vissza Heathrow-ra, ahol tűzoltó- és mentőkocsik várták.

Az Airbus A319-es az indulás után 1 óra 13 perccel érkezett vissza, majd a British Airways helyi idő szerint 10, magyar idő szerint 11 órára írta ki az újabb indulást.

A Budapest Airport oldala szerint a BA 866-os járat helyi idő szerint végül délután 15:23 perckor szállt le a Liszt Ferenc reptéren – azaz szokásos 2-2 és fél óra helyett közel nyolc órával az eredeti indulás után.

Mindeközben a WizzAir reggel félórás késéssel (9:00-kor) London Lutonból indult gépe háromnegyed órás késést halmozott fel és dél helyett 12:45-kor érkezett meg de még így is megelőzte a British Airways járatát.

Címlapról ajánljuk

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×