eur:
396.14
usd:
369.59
bux:
71805.22
2024. július 2. kedd Ottó
Cunoda Júki, az AlphaTauri japán versenyzője a boxutcában a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2022. július 31-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

F1: véglegesítették a 2026-os motorszabályokat

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyta a 2026-tól életbe lépő Forma–1-es motorszabályok szövegét.

2026-ban új motorokat vezetnek be a Forma–1-ben, ezzel leváltják a 2014 óta használt drága és bonyolult megoldásokat egy valamivel egyszerűbbre és olcsóbbra. Ez fontos feltétele volt annak, hogy új gyártók érkezzenek a sportágba, a mostani új szabályokkal pedig gyakorlatilag kikövezték az utat a Porsche és az Audi előtt – írja a Vezess.hu, emlékeztetve, hogy a szabályokról már hetekkel ezelőtt megállapodtak a Motorsport Világtanács tagjai, a késedelem a FIA-hoz volt köthető, de kedden ők is rábólintottak mindenre.

Mint írják, az új szabályrendszer legfontosabb változása, hogy kikerül a „játékból” az MGU-H, azaz a hőenergia-visszanyerő rendszer. A hibridrendszer egyik legfontosabb elemének helyét úgy veszi át a fékezési energiát átalakító MGU-K, hogy a korábbiakhoz képest háromszor több energiát nyernek majd vele. Ezzel 50 százalékra növelik az erőforrás elektromos használati idejét, nagyjából 350 kW-os teljesítménnyel (469 lóerővel). Ez azt jelenti, hogy míg jelenleg egy mért kör nagyjából 20 százalékán segít be az elektromos rendszer a benzinmotornak, jövőre már fél körön segít, 469 lóerővel.

A motorok csúcsteljesítménye az F1 szerint stabilan 1000 lóerő körül lesz.

Az alap marad az 1,6 literes V6-os turbómotor, amibe fenntartható üzemanyagot töltenek majd, olyat, amit akár az utcai autókba is lehetne tankolni. A versenybenzin karbonsemleges lesz, az autók által kibocsátott szén-dioxidot még a gyártásnál „semlegesítik” a beszállítók. A motorfejlesztést gazdaságilag fenntarthatóbbá teszik, azaz ezen a téren sem lehet ellocsolni majd a világ pénzét fejlesztésekre, és az új gyártóknak sem kell lemaradással kezdenie a következő korszakot. A motorok nagyjából feleannyi üzemanyagot fognak használni, mint azt 2013-ban tették még a V8-asok.

Címlapról ajánljuk
Emelt készültségi szinten több európai katonai bázis – Tálas Péter elmondja, van-e terrorveszély

Emelt készültségi szinten több európai katonai bázis – Tálas Péter elmondja, van-e terrorveszély

Az európai támaszpontokon tíz év után rendeltek el Charlie fenyegetettségi szintet, és azt sem lehet kizárni, hogy támadás készül valamelyik létesítmény ellen. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont John Lukacs Intézetének egyetemi docense az InfoRádióban elmondta: valószínűleg a környező helyzet általános romlása miatt, elővigyázatosságból kellett ilyen biztonsági intézkedést hozni.

Képeken Orbán Viktor és Volodimir Zelenszkij találkozója - videó

A magyar miniszterelnök kedd délelőtt érkezett az ukrán fővárosba, hogy tárgyalásokat folytasson az ukrán elnökkel. A legfontosabb téma a béke megteremtésének lehetősége és az ukrán–magyar kapcsolatok aktuális kérdései.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
Esik a forint, 396 környékén az euró

Esik a forint, 396 környékén az euró

Hétfőn még erősödéssel kezdett a forint, aztán amint romlott a külpiaci hangulat, a forint is visszakanyarodott, kedden pedig a borongós külső környezet mellett újra esni kezdett, így az euróval szembeni jegyzések 396 fölé lendültek. A délelőtti eurózóna inflációs adat nem mozgatta meg a piacokat, délután viszont amellett, hogy Christine Lagarde és Jerome Powell jegybankelnökök is megszólalnak, Amerikából munkaerőpiaci adat is érkezik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×