Nem látja különösebb technikai okát annak, hogy miért kellett változtatni az eljáráson, legfeljebb az lehet a magyarázat, hogy a kormányzat több időt akar szánni az ellenőrzésre a tárgyéven belül – fogalmazott Szabados Gábor, aki szerint a kormányrendelet olyan későn jelenet meg, néhány napos határidőt szabva, hogy az akár el is lehetetleníti a pályázatok beadását, annak ellenére, hogy sportági szövetségektől származó információk szerint készülni lehetett erre a határidő, még ha ezt semmilyen hivatalos dokumentum nem támasztotta alá.
A sportközgazdász ugyanakkor megjegyezte, túl azon, hogy a határidő csak most nyert hivatalos megerősítést egy jogi dokumentum által, azok a részletes szabályok, hogy hogyan változnak a taós pályázatok benyújtásának szabályai és a különféle adminisztratív meghatározások, azok is csak a kormányrendeletből derültek ki, tehát igazából, ha valaki akarta volna, az se tudta volna eddig benyújtani.
Meglátása szerint
főként a kisebb egyesületek kerülhetnek kellemetlen helyzet,
miután azok nem rendelkeznek megfelelő infrastruktúrával, személyzettel arra, hogy reagáljanak az ismert döntésre. Azok az egyesületek pedig, amelyek arra voltak ráállva, hogy kizárólag taóból finanszírozzák a működésüket, miután a rendszer egyik legnagyobb hiányossága talán, hogy nem igazán motiválja a csapatokat a piaci alapú finanszírozásra való átállást, bajban lehetnek, hogy milyen forrásból pótolják a kiesést.
Nyilván kisebb egyesületeknél felmerülhet, hogy a helyi önkormányzat vegyen részt a finanszírozásban, azonban ezek olyan összegek, amiket már nem tudnak vállalni, hiszen azok leginkább a taófianszírozás önrészét tudják csak állni, a hiányzó összeget nem – tette hozzá Szabados Gábor.