Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Facebook/ Mustang Mach-E

A gyártók dobnak ideiglenes mentőövet az elektromos autók vásárlóinak Németországban

Derült égből villámcsapásként hatott a német kormány váratlan bejelentése arról, hogy azonnali hatállyal megszűnik az elektromos autók vásárlásához eddig nyújtott jelentős állami támogatás. Az indok a rendkívüli költségvetési hiány, ami a koalíció egy korábbi, az alkotmánybíróság által alkotmányellenesnek minősített pénzügyi döntése nyomán keletkezett. A pénzügyminiszter szerint semmi rendkívüli nincs abban, hogy egy támogatás megszűnik, ha nem áll rendelkezésre elegendő pénz. A legtekintélyesebb német és külföldi gyártók átmenetileg igyekeznek kisegíteni a vásárlókat.

A Scholz-kormány nem egészen egy hónappal azt követően döntött az eddigi támogatás beszüntetéséről, hogy a legtekintélyesebb német gyártókkal rendkívüli csúcstalálkozó keretében megállapodott az elektromos autók gyártásának növeléséről.

Megállapodás jött létre arról is, hogy igyekeznek kedvezőbb árakat biztosítani a vevők számára.

November végén ezzel kapcsolatban konkrét célkitűzésként határozták el, hogy 2030-ig 15 millió elektromos autó közlekedjen a német utakon.

Az új autót vásárló korábban 3000-4500 eurós állami támogatásra számíthatott,

ennek azonban immár annyi.

A rendkívüli takarékossági kényszer azonban nemcsak a vásárlókat sújtja, hanem közvetve a gyártókat is.

Ennek nyomán több hazai és külföldi gyártő, köztük a Volkswagen és az Opel, vagy épp a Nio és a Tesla bejelentette, hogy ideiglenesen pótolja a megszűnt állami támogatást, és a vásárlók segítségére siet.

Mindez azt jelenti, hogy mindazok, akik elektromos autót kívánnak vásárolni, és erre vonatkozó megrendelésüket már leadták, van esélyük az elmaradt támogatás kompenzálására.

Ez autónként konkrétan akár 6750 euróig terjedő támogatást is jelenthet.

A maximális 4500 eurós állami támogatáshoz ugyanis a gyártók többsége is külön bónuszt biztosított, amelynek felső határa 2250 euró volt.

A világ egyik legnagyobb autóipari konszernje, többi között az Opel anyavállalat, a Stellantis például bejelentette, hogy egyelőre garantálja a 6750 eurós támogatást is azokra az elektromos járművekre, amelyek a korábbi irányelvek szerint arra jogosultak voltak.

Hasonló bejelentést tett a dél-koreai Hyundai is, amely jelentős forgalmat bonyolít Németországban.

A Mercedes-Benz ugyancsak közölte, hogy a gyártói részesedés mellett az állami részesedést is átveszi

Ugyanezt vállalta - szintén korlátozott időre - a legnagyobb német autógyártó, a Volkswagen is.

Értesülések szerint hasonló vállalást tett a Nio kínai elektromos autógyártó cég és az amerikai Tesla is.

Szakértők szerint mindez azonban csak ideiglenes megoldás.

A kormányzati döntés - mint vélekednek - jelentős mértékben visszavetheti az elektromos autók iránti keresletet.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×