eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Karsdorf, 2014. szeptember 1.Kísérleti nagy sebességű InterCity expresszvonat az Unstrut-völgyhídon, a németországi Karsdorf közelében 2014. szeptember 1-jén. A német állami vasúttársaság, a Deutsche Bahn ezen a napon kezdte meg a nagy sebességű szerelvények próbafuttatását az újonnan megépített Erfurt-Lipcse/Halle-vonalon. A menetrendszerű közlekedés várhatóan 2015 decemberében indul meg. (MTI/EPA/Jan Woitas)
Nyitókép: JAN WOITAS

Szédületes sebesség: így száguld a világ öt leggyorsabb vonata

Van, amelyik 575 km/órás sebességre is képes.

A 24.hu mutatta be a Slashgear cikke alapján azokat a vonatokat, amelyek méltán foglalják el az élmezőnyt a kötöttpályás közlekedésben. Három kontinens szupervonatait vetik össze az alapján, milyen elképesztő sebességgel képesek megtenni a sokszor akár igen komoly távolságokat is.

Marokkóban közlekedik az Al Boraq elnevezésű emeletes vonat Kenitra, Rabat és Tanger városai között, de hamarosan Casablancába is eljut majd egy korszerűsített vonalon keresztül. Jelenleg ez Afrika egyetlen nagysebességű vasútvonala, és közel 320 km/órás sebességgel hasít. A vonalon francia gyártmányú TGV Euroduplex vonatok közlekednek.

A következő helyen pont a francia TGV-k vannak, ugyanezzel a tempóval, csak Európában.

Ezek a vonatok tartják a vasúti közlekedés sebesség-világrekordját 574,8 km/órával,

ám normál körülmények között hazájában is inkább a 320 km/órás sebességet tartja ez a típus. A TGV-k története az 1980-as évekig nyúlik vissza, éves szinten 80 millióan utaznak rajtuk.

Németország sem maradhatott le a listáról, a Siemens által fejlesztett Intercity Express 3 szerelvény teljesítményét a 8 kocsiban elhelyezett 16 különböző elektromos motor biztosítja, ezek együtt 11 000 lóerőt is képesek hozni.

Az ICE-3 szerelvények rendszerint 330 km/óra sebességgel közlekednek, de Köln és Frankfurt között akár a 340 km/órát is elérhetik.

Az ezüstérmet a kínai fejlesztésű Fuxing vonatok birtokolják jelenleg, melyek technológiáját a francia és japán vonatokról mintázták. E szerelvények mindössze 5 óra alatt teszik meg a Peking és Sanghaj közötti közel 1100 kilométeres távot.

A világ jelenlegi leggyorsabb vonata szintén Kínából származik, és ez jelentheti a kötöttpályás közlekedés jövőjét. A Shanghai Maglev a Longyang Road állomás és a Pudong nemzetközi repülőtér között közlekedik, és

a 80 kilométeres távot mindössze 8 perc alatt teszi meg, olykor több mint 460 km/órás sebességgel.

Habár a lebegő mágnesvasút jelenleg még egyedülálló rendszer, Kína tervei között szerepel az egész országra való kiterjesztése.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×