A határok újranyitásának stratégiája elnevezésű kormányzati dokumentum szerint Franciaország jövő szerdától három kategóriába sorolja az országokat a járványhelyzet alapján, s aszerint szabályozza a beutazási feltételeket.
- A zöld színnel jelölt államokból (schengeni övezet, Ausztrália, Dél-Korea, Izrael, Japán, Libanon, Új-Zéland, Szingapúr) érkezőknek nem kell igazolniuk a beutazás okát, csak egy 72 óránál nem régebbi negatív PCR-tesztet vagy gyorstesztet kell felmutatniuk abban az esetben, ha nincsenek beoltva. Ezekből az országokból az Európai Gyógyszerügynökség által engedélyezett vakcinákkal (Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson & Johnson) beoltottak szabadon beutazhatnak, negatív teszt felmutatás nélkül. A kétdózisú oltóanyagok esetében legalább két hétnek kell eltelnie a második injekció után, az egydózisúak esetében pedig legalább négy hétnek.
- A vörös színnel jelölt országokból (Dél-afrikai Köztársaság, Argentína, Bahrein, Banglades, Bolívia, Brazília, Chile, Kolumbia, Costa Rica, India, Nepál, Pakisztán, Srí Lanka, Suriname Köztársaság, Törökország, Uruguay) kizárólag halaszthatatlan indokkal engedélyezett a beutazás, és a beoltottak számára is kötelező egy negatív teszt felmutatása, valamint egy 7-10 napos karantén is.
- A narancs színnel jelölt országokból, mint például Nagy-Britanniából és az Egyesült Államokból minden beutazónak teszteltetnie kell magát, akkor is ha be van oltva, és a hétnapos karanténkötelezettség is érvényben marad, jóllehet a hatóságok korábban jelezték, hogy azt egyelőre nem ellenőrzik.
"Az egészségügyi biztonságra szükségünk van, el kell kerülni a vírus variánsainak behozatalát, ami megkérdőjelezhetné a franciák eddigi erőfeszítéseit" – mondta Jean-Baptiste Lemoyne turisztikai államtitkár az RMC rádióban.
A koronavírus-járvány előtt Franciaország volt a világ első számú turisztikai célpontja, az ágazat 2019-ben csaknem 3 millió embert foglalkoztatott és 57 milliárd eurót termelt, ami a GDP 7,5 százalékának felel meg. Tavaly a bevételek a felére estek vissza, ezért a kormány május eleje óta 10 milliárd eurót fordított az ország népszerűsítésére az európai uniós országokban.