eur:
410.99
usd:
394.78
bux:
78977.06
2024. november 22. péntek Cecília
A tengerből kiemelt roncsdarabokat adják fel hajójukra indonéz haditengerészek egy gumicsónakból, miközben folytatódik a kutatás a szerencsétlenül járt repülőgép roncsai és feketedobozai után a jakartai partok előtt 2021. január 12-én. Három nappal korábban, röviddel a jakartai felszállás után 56 utassal és hatfőnyi személyzettel a fedélzetén a Jáva-tengerbe zuhant a Sriwijaya Air indonéz légitársaság egyik belföldi járaton közlekedő Boeing 737-500 típusú repülőgépe.
Nyitókép: MTI/AP/Tatan Syuflana

A búvárok eljutottak a lezuhant indonéz repülő egyik feketedobozához

Az indonéz haditengerészet búvárainak ehhez több tonnányi törmeléken kellett átjutniuk.

A légierő főparancsnoka, Hadi Tjahjanto szerint nemsokára rábukkannak a pilótafülke hangrögzítőjére is, amely a közelben bocsát ki jeleket.

A búvárok 23 méteres mélységben leltek rá a gép roncsaira a tengerfenéken.

A haditengerészet egy hajója észlelte a Boeing 737-500 típusú gép feketedobozai által sugárzott erős jeleket.

A munkálatokhoz távirányítású robotot is bevetnek.

A helyszínen

3600 ember, 13 helikopter, 54 hajó és 20 kisebb csónak folytatja a kutatást

a hajó roncsai és a halottak után. Mindezidáig egy holttestet sikerült kiemelni, az egyik légikísérőét.

A feketedobozokban rejlő információ kulcsfontosságú ahhoz, hogy kiderüljön mi okozta a szerencsétlenséget. A berendezések a becsapódáskor kiszakadtak a helyükről. A műszereket át fogják adni az indonéz közlekedésbiztonsági bizottságának, amelyik felügyeli a baleset vizsgálatát. A feltárást segíti a szingapúri és az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal is.

Jakarta, 2021. január 12.
Tengerből kiemelt roncsdarabokat vizsgál az indonéz Országos Közlekedésbiztonsági Bizottság szakértője a jakartai Tanjung Priok kikötőben 2021. január 12-én. Három nappal korábban, röviddel a jakartai felszállás után 56 utassal és hatfőnyi személyzettel a fedélzetén a Jáva-tengerbe zuhant a Sriwijaya Air indonéz légitársaság egyik belföldi járaton közlekedő Boeing 737-500 típusú repülőgépe.
MTI/EPA/Adi Weda
Tengerből kiemelt roncsdarabokat vizsgál az indonéz Országos Közlekedésbiztonsági Bizottság szakértője a jakartai Tanjung Priok kikötőben MTI/EPA/Adi Weda

Az indonéz repülésbiztonsági bizottság elnöke, Soerjanto Tjahjono, a gép roncsainak állapotát látva, kizárta azt a lehetőséget, hogy az utasszállító még a levegőben szakadt volna szét. Hangoztatta, hogy a gép a becsapódás pillanatáig épségben volt, a törmelék egy területen összpontosult, és nem nagyobb körben.

Az első vizsgálatok, a tengerből kiemelt gépalkatrészeken tapasztalt sérülésekből azt állapították meg, hogy a vízbe csapódáskor a hajtómű működött. Műszerei ezen a magasságon is rögzítették az adatokat.

Az indonéz közlekedési minisztérium kedden arról tájékoztatott, hogy az utasszállító

a baleset előtt három nappal kapott légialkalmassági engedélyt.

A gép tavaly márciusa és decembere között, a járvány idején nem közlekedett.

A Sriwijaya légitársaság gépe szombaton csapódott a Jáva-tengerbe, fedélzetén 62 emberrel, a járat rossz időjárási körülmények között Jakartából a borneói Pontianakba indult. A felszállást követően négy perccel tűnt el az irányítók radarjáról.

Címlapról ajánljuk

Mukics Dániel: a havazás miatt 80 helyen még most is dolgoznak a tűzoltók

A "szokásos" balesetek mellett még egy hókotró is elakadt az első komolyabb havazásban. Egyes iskolákban nem indult be reggel a fűtés. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője pedig az InfoRádióban elmondta: havazás idején még arra is kell figyelniük a sofőröknek, hogy többet tankoljanak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×