Infostart.hu
eur:
391.43
usd:
336.59
bux:
101811.05
2025. október 9. csütörtök Dénes
Soerjanto Tjahjono, az indonéz Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság vezetője az indonéz Lion Air légitársaság tengerbe zuhant utasszállító repülőgépének egyik maradványát vizsgálja Tanjung Priok kikötőjében 2018. október 30-án. A belföldi viszonylatban közlekedő gép Jakartából a Szumátra melletti Bangka szigetre tartott október 28-án, amikor a felszállás után elveszett a kapcsolat a Boeing 737-800 típusú géppel. A tengerbe zuhant repülőgép fedélzetén 178 felnőtt utas, egy gyerek és két csecsemő utazott, a személyzet héttagú volt.
Nyitókép: Mast Irham

Indonéziai légikatasztrófa: megvan a megoldás kulcsa

Az indonéz keresőcsapatok szerdán rábukkantak annak az indonéz utasszállító repülőgépnek a második feketedobozára, amely 62 emberrel a fedélzetén a Jáva-tengerbe zuhant nem sokkal a Jakartából való felszállását követően, január 9-én.

Soerjanto Tjahjono, az indonéz közlekedésbiztonsági bizottság illetékese egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy a hangrögzítőt egyméteres mélységben találták meg kedd éjszaka. A hatóságok becslései szerint az adatok kiolvasása, átírása és összevetése a másik feketedobozból származókkal 3-7 napig tart.

Az első feketedobozból kinyert adatok szerint a csaknem 27 éve szolgálatban álló repülőgép felszállása zökkenőmentes volt, bekapcsolt a robotpilóta-rendszer, ám csaknem 2485 méteres magasságban problémák jelentkeztek a gázkarral. A repülőgép a 3300 méteres magasság elérése után zuhanni kezdett, majd a Jáva-tengerbe csapódott Jakarta közelében.

A baleset előtt néhány nappal két pilóta két alkalommal számolt be a tolóerő-szabályozó rendszer rendellenességeiről, amelyeket kijavítottak.

A légi közlekedési hatóság hónapok óta próbálta megtalálni a hangrögzítőket annak tisztázására, hogy a pilóták miért nem tudták visszavenni az irányítást a gép fölött.

Indonéziában gyakran fordultak elő tragikus közlekedési balesetek az elmúlt évtizedekben. 2018 októberében 189 ember halt meg, amikor nem sokkal a felszállás után a tengerbe zuhant a Lion Air indonéz légitársaság Jakartából Bangka szigetre tartó Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépe.

Az indonéziai légiközlekedési hatóságok az utóbbi években sokat tettek a repülésbiztonság javításáért, és 2017-ben az ország a globális átlagnál jobban szerepelt a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet rangsorában.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Palócz Éva: jövőre már 2,5 százalékos lehet a növekedés, de még rengeteg a kockázat

Palócz Éva: jövőre már 2,5 százalékos lehet a növekedés, de még rengeteg a kockázat

Ha kis mértékben is, de lefelé módosította idei növekedési várakozását a Kopint-Tárki. A konjunktúrakutató 2025-re 0,4 százalékos GDP-bővülést vár, minden rossz hónap azonban 0,1 százalékot ront a kilátásokon, így az sem kizárt, hogy stagnálás közelében marad a magyar gazdaság – mondta az InfoRádióban a Kopint-Tárki vezérigazgatója.

Bendarzsevszkij Anton: elszállt már az „alaszkai” esély a békére

Vlagyimir Putyin megvan arról győződve, hogy nyerésben van, és nem kell belemennie semmiféle kompromisszumba – mondta Bendarzsevszkij Anton, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója, a posztszovjet térség szakértője az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.10.09. csütörtök, 18:00
Koren Balázs
a Biatorbágyi Innovatív Technikum és Gimnázium matematikatanára, a Pro Suli szakmai vezetője
Újra 30 ezer forint felett járt az OTP, tovább emelkedtek a tőzsdék

Újra 30 ezer forint felett járt az OTP, tovább emelkedtek a tőzsdék

Európában kedvező hangulatban telt a kereskedés, és a magyar tőzsde is jól teljesített. Eközben Amerikában is jó vitt a hangulat a piacokon. Az arany árfolyama ma is új csúcsra ment, és az ezüstnél is közel a történelmi rekord. Közben a BMW profit warningja után esnek az autóipari részvények, az OTP pedig fontos szintről fordult. Hasonló témákkal is foglalkozunk következő befektetési konferenciánkon, november 18-án jön a Portfolio Investment Day, ahol a piac legjobb szakértői segítenek eligazodni a befektetések világában. Jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×