Soerjanto Tjahjono, az indonéz közlekedésbiztonsági bizottság illetékese egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy a hangrögzítőt egyméteres mélységben találták meg kedd éjszaka. A hatóságok becslései szerint az adatok kiolvasása, átírása és összevetése a másik feketedobozból származókkal 3-7 napig tart.
Az első feketedobozból kinyert adatok szerint a csaknem 27 éve szolgálatban álló repülőgép felszállása zökkenőmentes volt, bekapcsolt a robotpilóta-rendszer, ám csaknem 2485 méteres magasságban problémák jelentkeztek a gázkarral. A repülőgép a 3300 méteres magasság elérése után zuhanni kezdett, majd a Jáva-tengerbe csapódott Jakarta közelében.
A baleset előtt néhány nappal két pilóta két alkalommal számolt be a tolóerő-szabályozó rendszer rendellenességeiről, amelyeket kijavítottak.
A légi közlekedési hatóság hónapok óta próbálta megtalálni a hangrögzítőket annak tisztázására, hogy a pilóták miért nem tudták visszavenni az irányítást a gép fölött.
Indonéziában gyakran fordultak elő tragikus közlekedési balesetek az elmúlt évtizedekben. 2018 októberében 189 ember halt meg, amikor nem sokkal a felszállás után a tengerbe zuhant a Lion Air indonéz légitársaság Jakartából Bangka szigetre tartó Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépe.
Az indonéziai légiközlekedési hatóságok az utóbbi években sokat tettek a repülésbiztonság javításáért, és 2017-ben az ország a globális átlagnál jobban szerepelt a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet rangsorában.