eur:
412.98
usd:
401.12
bux:
84091.42
2025. január 16. csütörtök Gusztáv
Sanghaj, 2017. április 19.Egy Volkswagen ID Crozz elektromos szabadidőautó (SUV) a 17. Sanghaji Nemzetközi Autószalonon 2017. április 19-én, a kínai nagyvárosban tartott tíznapos járműipari szakkiállítás nyitónapján. (MTI/EPA/Sherwin)
Nyitókép: MTI/EPA/Sherwin

Lesben áll Kína, hogy lecsapjon a Volkswagen két gyárára

Kína mérlegeli annak a lehetőségét, hogy gyengébben teljesítő németországi autógyárak felvásárlásával és európai gyártással elkerülhesse az EU által Kínából importált autókra kivetett vámokat. A Volkswagen csoportnak inkább érdekében állhat a visszaeső termelékenységgel működő gyárainak eladása, mint azok bezárása.

Kínai befektetők komolyan érdeklődnek a Volkswagen bezárásra szánt németországi gyárai iránt, különösen az osnabrücki és drezdai telephelyek felvásárlását mérlegelik – írja a HVG a Reuters cikke alapján.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, nehéz helyzetbe került Európa legnagyobb autógyártó cégcsoportja, miután a múlt évben összes márkájából alig több mint 9 millió járművet szállított külföldre, 2,3 százalékkal kevesebbet, mint 2023-ban, ugyanis jelentősen visszaesett az elektromos autók értékesítése. Különösen az Audi gyengébb teljesítménye sújtja a céget.

A Volkswagen a németországi tevékenységének költségcsökkentése érdekben alternatív felhasználási lehetőségeket keres több üzeme számára. A VW vezetői több egységet is be akartak zárni, de a szakszervezetek ellenállásába ütköztek. A karácsony előtt kötött megállapodás szerint 2025-től leállítják a termelést Drezdában, ahol az ID.3-at gyártják, és 2027-től Osnabrückben, ahol 2300 alkalmazott gyártja a T-Roc Cabriót.

A gyárak eladása olcsóbb lehet a VW számára, mint az üzemek teljes bezárása – mondta a Reuters forrása, hozzátéve, hogy 100-300 millió eurót kaphatnak értük. A kínaiak keresik a lehetőségeket, hogy a helyi gyártással elkerüljék az EU által Kínából importált autókra kivetett vámokat. Arról nem is beszélve, hogy komoly befolyást szereznének Németország autóiparában, ahol a legrégebbi és legtekintélyesebb autómárkák találhatók.

Kína beruházása nagyban függhet majd a februári előrehozott választásoktól Németországban, ahol

a győzelemre esélyes Friedrich Merz kancellár vezette CDU/CSU-tól Pekinggel barátságosabb gazdaságpolitika várható.

A kínai vállalatok már több európai lehetőséget is megvizsgáltak. A legtöbben eddig úgy döntöttek, hogy olyan alacsonyabb költségű országokban építenek új gyárakat, ahol gyengébb a szakszervezet, mint például a BYD Magyarországon és Törökországban – írja a Reuters, és idézi a BYD-t, amely korábban úgy nyilatkozott, hogy hosszú távú céljai vannak Európában, amelyek nagymértékben függetlenek a rövid távú nemzeti politikától.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.17. péntek, 18:00
Farkas Vajk
az Alapjogokért Központ madridi irodavezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×