eur:
412.23
usd:
401.47
bux:
84186.63
2025. január 16. csütörtök Gusztáv
Nyitókép: Unsplash.com

Satuféket nyomott a Volkswagen Kínában

Kevesebb autót adott el a Volkswagen csoport tavaly, mint egy esztendővel korábban. Ennek legfőbb oka szakértők szerint az elektromos autók iránti kereslet visszaesése és az Audi gyenge teljesítménye. Nem ígérkezik könnyűnek a 2025-ös év sem.

Európa legnagyobb autógyártó cégcsoportja a múlt évben összes márkájából 9,027 millió járművet szállított külföldre, azaz 2,3 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző esztendőben. A wolfsburgi székhelyű vállalat értékesítési igazgatója ellen ellenére stabil teljesítményről beszélt. Szavai szerint a kitűzött célt "szűken" sikerült teljesíteni. Ezzel összefüggésben a "kemény versenyre" és a sűrű modellváltásra utalt.

Az adatok szerint a cég fő értékesítési piacán, Kínában a múlt évben 10 százalékkal estek vissza az eladások. Nyugat-Európában ugyanakkor 0,4 százalkos visszaeséssel az értékesítés viszonylag stabil maradt. Észak-Amerikában ezzel szemben 6 százalékos, Dél-Amerikában pedig 15 százalékos növekedést sikerült elérni az összes márka tekintetében.

Jelentősen visszaesett azonban tavaly az elektromos autók értékesítése. A Volkswagen csoport a múlt évben 745 ezer elektromos modellt szállított külföldre, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Kevesebb elektromos járművet sikerült eladni mindenekelőtt az Egyesült Államokban és Európában. Ugyanakkor Nyugat-Európából ismét növekszik a megrendelések beérkezése, különösen az új modellek, többek között a VW ID.7, az Audi Q6 e-tron és a Porsche Macan iránt.

A beszámolók szerint az Audi gyengébb teljesítménye sújtja a céget. Az ingolstadti leányvállalat a múlt évre vonatkozóan 12 százalékos piaci visszaesésről számolt be. Ugyancsak visszaesett a Porsche értékesítése, mégpedig 3 százalékkal. Ezzel szemben a Seat/Cupra 7,5, a Skoda pedig 5,9 százalékos értékesítési növekedést jelentett. Ez azonban nem tudta ellensúlyozni a több márkát sújtó visszaesést.

2023-ban a cégcsoport több mint 9,3 millió járművet szállított külföldre a különböző márkákból, ami jelentősen meghaladta az egy évvel korábbi adatokat. A 2024-re kitűzött cél eredetileg a 2023-as teljesítmény maximum 3 százalékos "túlszárnyalása" volt. Ezt a célkitűzést azonban a VW már tavaly szeptemberben feladta.

A csoport szóvivője szerint 2025-ben is nehéz piaci feltételekre kell számítani, erre azonban a cég felkészült.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.16. csütörtök, 18:00
Káel Csaba
a Müpa vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Több mint négyszáz nap után jött el a várva-várt tűzszünet – De vajon meddig fogja bírni?

Több mint négyszáz nap után jött el a várva-várt tűzszünet – De vajon meddig fogja bírni?

Január 15-én, szerdán este több hónapnyi feszült tárgyalás után úgy tűnik, Izrael és a Hamász is elfogadta az Egyesült Államok, Katar és Egyiptom által kidolgozott tűzszüneti megállapodást, ami vasárnap fog életbe lépni. A négy hetes fegyvernyugvás ad ugyan némi időt a sokat szenvedett gázai lakosságnak a fellélegzésre, illetve Jeruzsálem is megpróbálkozhat az otthoni politikai káosz rendezésére, arról egyáltalán nem vagyunk meggyőződve, hogy zökkenőmentes lesz a megállapodás, abban pedig egyenesen kételkedünk, hogy a szélesebb Palesztin-Izraeli konfliktust meg fogja oldani.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×