eur:
407.8
usd:
371.51
bux:
85694.51
2025. április 8. kedd Dénes
Nyitókép: Unsplash.com

Satuféket nyomott a Volkswagen Kínában

Kevesebb autót adott el a Volkswagen csoport tavaly, mint egy esztendővel korábban. Ennek legfőbb oka szakértők szerint az elektromos autók iránti kereslet visszaesése és az Audi gyenge teljesítménye. Nem ígérkezik könnyűnek a 2025-ös év sem.

Európa legnagyobb autógyártó cégcsoportja a múlt évben összes márkájából 9,027 millió járművet szállított külföldre, azaz 2,3 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző esztendőben. A wolfsburgi székhelyű vállalat értékesítési igazgatója ellen ellenére stabil teljesítményről beszélt. Szavai szerint a kitűzött célt "szűken" sikerült teljesíteni. Ezzel összefüggésben a "kemény versenyre" és a sűrű modellváltásra utalt.

Az adatok szerint a cég fő értékesítési piacán, Kínában a múlt évben 10 százalékkal estek vissza az eladások. Nyugat-Európában ugyanakkor 0,4 százalkos visszaeséssel az értékesítés viszonylag stabil maradt. Észak-Amerikában ezzel szemben 6 százalékos, Dél-Amerikában pedig 15 százalékos növekedést sikerült elérni az összes márka tekintetében.

Jelentősen visszaesett azonban tavaly az elektromos autók értékesítése. A Volkswagen csoport a múlt évben 745 ezer elektromos modellt szállított külföldre, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Kevesebb elektromos járművet sikerült eladni mindenekelőtt az Egyesült Államokban és Európában. Ugyanakkor Nyugat-Európából ismét növekszik a megrendelések beérkezése, különösen az új modellek, többek között a VW ID.7, az Audi Q6 e-tron és a Porsche Macan iránt.

A beszámolók szerint az Audi gyengébb teljesítménye sújtja a céget. Az ingolstadti leányvállalat a múlt évre vonatkozóan 12 százalékos piaci visszaesésről számolt be. Ugyancsak visszaesett a Porsche értékesítése, mégpedig 3 százalékkal. Ezzel szemben a Seat/Cupra 7,5, a Skoda pedig 5,9 százalékos értékesítési növekedést jelentett. Ez azonban nem tudta ellensúlyozni a több márkát sújtó visszaesést.

2023-ban a cégcsoport több mint 9,3 millió járművet szállított külföldre a különböző márkákból, ami jelentősen meghaladta az egy évvel korábbi adatokat. A 2024-re kitűzött cél eredetileg a 2023-as teljesítmény maximum 3 százalékos "túlszárnyalása" volt. Ezt a célkitűzést azonban a VW már tavaly szeptemberben feladta.

A csoport szóvivője szerint 2025-ben is nehéz piaci feltételekre kell számítani, erre azonban a cég felkészült.

Címlapról ajánljuk

Szakértő: nem szükségszerű, de kitörhet a valódi háború is Amerika és Kína között

Valószínű, de nem elkerülhetetlen az Egyesült Államok és Kína közötti háború – mondta a Harvard Egyetem egyik vezető politológia szakértője. A téma Donald Trump elnöknek a Kínát különösen sújtó védővámjai miatt kapott aktualitást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.09. szerda, 18:00
Bán Mór
a Hunyadi-sorozat írója, televíziós szerkesztő
Trump nem hátrál meg, öntik Amerikát!

Trump nem hátrál meg, öntik Amerikát!

Meredeken estek a tőzsdék azóta, hogy Donald Trump kölcsönös vámokat jelentett be az USA kereskedelmi partnereire. Hétfőn hajmeresztő napon belüli mozgásokat produkáltak a vezető indexek, ma viszont már megérkezett a felpattanás. Délutánra az európai és amerikai tőzsdemutatók is pluszba lendültek, mert a befektetők abban reménykedtek, hogy az egyes országokkal folytatott kereskedelmi tárgyalásoknak köszönhetően az USA enyhíthet a vámokon. Estére azonban a piac lefordult, mert nagyon úgy tűnik, ez a várakozás nem igazolódik be. Május 8-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni! Információ és jelentkezés.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. április 8. 20:48
×
×
×
×