eur:
411.23
usd:
392.64
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Moscow, Russia - March 26, 2019: Aircraft Airbus A320-232(WL) HA-LYT of Wizz Air against blue sky in sunny morning going to landing at Vnukovo international airport in Moscow
Nyitókép: Fotokot197/Getty Images

Stratégiai együttműködést kötött az OMV és a Wizz Air

Az olajvállalat és a légitársaság a zöld üzemanyagok szállításáról állapodott meg.

A megállapodás lehetőséget biztosít a Wizz Air számára, hogy 2023 és 2030 között 185 ezer tonna zöld üzemanyagot (SAF, sustainable aviation fuel) vásároljon a bécsi székhelyű társaságtól.

Nina Marczell, az OMV légi közlekedési, üzemanyag-forgalmazási és közszektorért felelős alelnöke szerint a vállalat karbonmentesítő légijármű-üzemanyag technológiája (SAF) fontos eszköz a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez a következő évtizedekben.

Az OMV szeptemberben a honlapján közölte, hogy hasonló megállapodást kötött a Lufthansa csoporttal.

A keretmegállapodás 800 ezer tonna zöld üzemanyag értékesítésről szólt a 2023 és 2030 közötti periódusban.

A Wizz Air pénteki közleményében kiemelték: a cég utaskilométerre jutó karbonintenzitása Európában a legalacsonyabb, amelyhez a fiatal flottája és számos üzemanyag-hatékonysági kezdeményezés járult hozzá.

A társaság elkötelezte magát amellett, hogy az évtized végéig további 25 százalékkal csökkentse kibocsátási intenzitását (szén-dioxid), és ebben a vállalásban jelentős szerepet játszik a fenntartható üzemanyag használata - idézte a közlemény Owain Jonest, a Wizz Air fejlesztési vezetőjét.

A légitársaság 2050-ig teljesen felszámolná szén-dioxid-kibocsátását.

A Wizz Air e héten szerdán jelentette be, hogy csatlakozott a kibocsátásmentes légi közlekedésért létrehozott szövetséghez, az AZEA-hoz (Alliance for Zero-Emission Aviation).

A légitársaság jelenleg 165 darab Airbus A320ceo, A321ceo, A320neo és A321neo típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet, repülőgépeik száma 2030-ra eléri majd az 500 darabot.

A diszkont légitársaság nemrégiben közzé tett adatai szerint 2023-as pénzügyi éve szeptemberrel zárult első fél évében utasforgalma 112 százalékkal, bevétele 149 százalékkal, működési eredménye 32,5 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

Az adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti (EBITDA) nyeresége az április és szeptember közötti időszakban 217,8 millió euróra emelkedett az előző évi 164,3 millió euróról, bevétele pedig 2,194 milliárd euróra nőtt 880,4 millió euróról.

A társaság üzemanyagfogyasztása az április és szeptember között időszakban 760,851 tonnára emelkedett, amely 87 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakáét.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×