Infostart.hu
eur:
383.05
usd:
328.73
bux:
108260
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: Pixabay.com

Egyik csapás éri őket a másik után

Nehéz időszakot élnek a közúti fuvarozók, nyakukon ugyanis az Európai Unió által jóváhagyott mobilitási csomag, ami miatt lehetnek vállalatok, amelyek lehúzzák a rolót. Az, hogy szinte az összes turistabusz áll, már csak hab a tortán.

A koronavírus miatti tavaszi drasztikus visszaesésből a nyár derekára részben kilábalt a közúti áruszállítás, noha az autóbuszos személyszállítás továbbra is tragikus veszteséget könyvel el – fogalmazott a Novekedes.hu-nak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára, aki szerint kormányzati támogatás nélkül ezek a professzionális, és gyakran speciális igényeket kielégítő vállalkozások megszűnhetnek. Mindez komoly károkat okoz majd a teljes nemzetgazdaságnak is, amikor a turizmus – reményeik szerint a 2021-es szezonban – újraindul – fogalmazott Karmos Gábor, kiemelve:

„az autóbuszos személyszállítók azonnali támogatása nem tűr további halasztást!”

Az árufuvarozókra kitérve megjegyezte, ők ugyan átvészelték a tavaszi veszélyhelyzetet, kemény munkával, de folyamatosan biztosították az ellátási lánc működését. A járvány második hullámának bizonytalanságaival és az augusztus végén kihirdetett mobilitási csomaggal a nyakunkon azonban nincs ok túlzott optimizmusra. Mint kifejtette, a csomag uniós szinten kívánja szabályozni a közúti személy- és áruszállító vállalkozások működését, ám annak ellenére hirdették ki, hogy

az elfogadást megelőzően szinte minden közép-kelet európai tagállam élesen bírálta a tartalmát.

Ugyanis a következő másfél évben annak életbe lépő elemei komoly adminisztratív és pénzügyi terhet jelentenek majd a cégeknek.Továbbá versenyelőnyt kapnak az EU-n kívüli fuvarozók, akik már most agresszíven terjeszkednek a gyengén ellenőrzött magyar piacon is.

„Ezt néhány tagország gazdasági lobbiereje kényszerítette ki, amely

nem más, mint szociális köntösbe bújtatott protekcionista intézkedés.

Így igyekeznek kiszorítani a magyar, és más közép-kelet európai vállalkozókat az uniós piacról” – fogalmazott. Álláspontjuk szerint a mobilitási csomag – amelyet több tagállam, köztük Magyarország is tervez megtámadni az Európai Bíróságon – súlyosan sérti a szolgáltatásnyújtás szabadságának uniós jogelvét, de egyes pontjai szembe mennek az EU Zöld Könyvének környezetvédelmi stratégiájával is. Szerinte a jogi eszköz segíthet.

Az MKFE felmérése szerint tagvállalkozásai közel harmad úgy ítéli meg, hogy a szabályozás csak újabb extra költséget jelent majd számukra. Jól szemlélteti a végrehajthatósággal kapcsolatos bizonytalanságokat, hogy a megkérdezettek csaknem 30 százaléka egyelőre nem tudja megítélni, hogy az uniós regula milyen következményekkel jár majd – jegyezte meg Karmos Gábor. A vállalatok 46 százaléka ugyanakkor egyértelmű negatív hatásokkal számol. Sőt, 14 százalék fölötti azoknak a válaszadóknak az aránya, akik

a cégük csődjét sem tartják elképzelhetetlennek a csomag miatt.

Úgy látja, mindez azt eredményezheti, hogy eltűnnek a tagállami fuvarvállalkozások, s a helyükre lépők valóban olyan feltételekkel foglalkoztatják majd a sofőrjeiket, amelyektől a csomag kezdeményezői – „meglehetősen álszent és nem kellően átgondolt módon” – meg kívánják védeni a gépkocsivezetőket. „Bátran kimondhatjuk, hogy a mobilitási csomagnak köszönhetően élet-halál harc kezdődik majd” – tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
A cigarettázók és a rossz levegőn élők most vannak igazán bajban

A cigarettázók és a rossz levegőn élők most vannak igazán bajban

Egyre többen fordulnak orvoshoz légzési panaszokkal, vagy a már ismert alapbetegségük tüneteinek súlyosbodása miatt. Ez jellemző a téli időszakban, és több oka van, de fel lehet rá készülni, illetve lehet jól kezelni – mondta az InfoRádióban Csoma Zsuzsanna, az Országos Korányi Pulmonológiai Intézet főorvosa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Tagállami vezetők levélben kérik Ursula von der Leyent az Ukrajna sorsát eldöntő hitelkérdés lezárására

Tagállami vezetők levélben kérik Ursula von der Leyent az Ukrajna sorsát eldöntő hitelkérdés lezárására

Egyre kiélezettebb a hangulat akörül, hogy a lefoglalt orosz vagyon legjelentősebb részét birtokló Belgium készen áll-e beleállni az ukrán költségvetést és védekezést megmentő jóvátételi hitellel járó kockázatokba. Miközben a magyar kormány erősen elhatárolódik Ukrajna további anyagi támogatásáról a felmerülő korrupciós vádak miatt, addig most hét állam vezetője kérte arra az Európai Bizottságot vezető Ursula von der Leyent és António Costát, az Európai Tanács elnökét, hogy tegyenek pontot az ügy végére, és győzzék meg a belga vezetést az immobilizált vagyonelemek hasznosításáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×