eur:
393.15
usd:
364
bux:
72107.58
2024. július 4. csütörtök Ulrik
A 2020. április 28-án közreadott légifelvételen az easyJet, a Ryanair és a Lufthansa légitársaságok repülőgépei a berlini Schönefeld repülőtéren április 23-án. A légitársaságok a koronavírus-járvány kapcsán bevezetett utazási korlátozások miatt nem indítják járataikat.
Nyitókép: MTI/EPA/Oliver Lang

Hamarosan kiderül, milyen szabályok mellett ülhetünk repülőre

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezetője közzétette ajánlásait.

A középső székek blokkolása helyett maszkviselést, a testhőmérséklet mérését, illetve kézfertőtlenítést szorgalmaz az IATA a légi utasok számára - mondta Alexandre de Juniac, a háromszáz légitársaságot tömörítő, montreali székhelyű kereskedelmi szervezet elnök-vezérigazgatója kedden egy videókonferencián.

A vezető szerint a korábbi javaslat, amely a középső székek blokkolását írta volna elő nem fenntartható, mert a légitársaságok nem tudnak nyereségesen üzemelni legfeljebb 66 százalékos töltöttség mellett, és a korlátozás az egészségügyi kockázatokat sem csökkenti.

Jelezte, hogy a részletes szabályozáson már dolgoznak az Egészségügyi Világszervezettel (WHO), a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezettel (ICAO) és a repülőtereket képviselő szervekkel, javaslataikkal várhatóan júniusban készülnek el.

Brian Pierce, a IATA vezető közgazdásza azt mondta,

sok jel utal arra, hogy az újraindulás után csökkenni fog az átlagos jegyár.

Ezek közé sorolta az alacsony érdeklődést a repülés iránt, az egyre bővülő járatok számát, és az emiatt kialakuló túlkapacitást, valamint a kerozin alacsony árát is. Példaként említette, hogy Kínában a februári mélyponthoz képest közel háromszor annyian foglalnak most repülőjegyet, az átlagos ár pedig 41 százalékkal csökkent.

Felhívta a figyelmet arra, hogy általában 72-75 százalékos töltöttséget kell elérnie a cégeknek ahhoz, hogy nullszaldósan üzemeljen egy járat, ez a középső székek blokkolásával nem lehetséges. Ha ezt a javaslatot mégis bevezetik, akkor a cégek rendkívül nehéz helyzetbe kerülnek: Európában 49 százalékkal kellene emelni a jegyárat, vagy veszteségesen kell működniük, amely tovább erősítheti a csődhullámot a légiközlekedésben.

Címlapról ajánljuk
Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Történelmi vereség - erre van a legnagyobb esély a csütörtöki brit választásokon. Pedig néhány évvel ezelőtt még a Munkáspárt szenvedett hosszú évekre kiható vereséget; csak hát jött a brexit, a Covid, a háború és az energiaválság, a Munksápárt pedig talpra állt, míg a kormánypárt cserélgette a kormányfőket. Az InfoRádió Gálik Zoltánt kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. július 4. 14:57
×
×
×
×