Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Tájékoztató táblák az útdíjköteles M30-as autópálya és az ingyenes, Miskolcot elkerülő szakasz felhajtójánál Miskolc határában 2015. január 7-én.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Az útdíjbírságok felét fizették csak be

A teherjárműveknél a rendőrség, a személyautóknál a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. bírságolja a bliccelőket a hazai utakon. A párhuzamosság is az oka lehet, hogy a kiszabott büntetések felét sikerült csak beszedni - elsősorban a szabálytalan külföldiek elérése nehéz.

Tavaly valamivel több mint 252 ezer jogosulatlan úthasználatot regisztráltak a 3,5 tonna feletti tehergépjárműveknél a magyar utakon, a rendőrség mintegy hatvanezer esetben szabott ki bírságot - írja a Világgazdaság. A személyautóknál a bliccelőket a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) szankcionálja,

a társaság az elmúlt évben csaknem 2,2 millió szabálytalanságot rögzített, és egymilliónál többször alkalmazott pótdíjat.

Magyarországon 2013 júliusában vezették be az e-útdíjat, amely jelenleg 6914 kilométernyi útra vonatkozik. Azóta a rendőrség ellenőrzi és bírságolja a teherforgalmat, az útdíjfizetési rendszer működtetését viszont a NÚSZ végzi, és az e-matricás jogosulatlanságok pótdíjazása is hozzá tartozik. A munkamegosztás azért furcsa, mert

a NÚSZ a rendszerében látja az e-útdíjas bliccelőket is,

ráadásul az utakat jogosultság nélkül használó autósokkal szemben is hatékonyabban tud fellépni, különösen a külföldi szabályszegők esetében.

Utóbbi azért is fontos, mert tavaly a teherjárműveknél 77, a személyautóknál 70 százalékos volt a bliccelők között a külföldiek aránya, ráadásul ez 8, illetve 4 százalékpontos növekedés az előző évhez képest. Ráadásul a büntetések behajtás i aránya is csak 50 százalék körüli: a rendőrség 4,1 milliárd forint büntetésből 2,2 milliárdot tudott beszedni, a NÚSZ egymillió pótdíjából 452 ezret fizettek meg.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×