eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Új ellenőrzési módszert vezetnek be a magyar autópályákon

Új ellenőrzési módszert vezetnek be a magyar autópályákon

Jelentősen bővült a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. díjbevétele az idén. A bliccelők aránya egészen alacsony, de jövőre új megoldásokkal végképp bezárná a cég a kiskapukat.

A teherautók elektronikus útdíjfizetési rendszerének 2013-as bevezetése óta az e-matrica-bevétellel együtt ez év végéig összesen ezermilliárd forint folyik be ebből a forrásból a központi költségvetésbe – mondta a Világgazdaságnak Börzsei Tibor, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgatója.

Az e-matrica értékesítéséből bruttó 76 milliárd forint bevételt terveztek, ebből eddig 65,1 milliárd forint folyt be, és arra számítanak, hogy ez év végéig 7-8 százalékkal meghaladja majd az egy évvel korábbi összeget, mert egyrészt 5 százalékos forgalomnövekedést tapasztalnak, másrészt díjkötelessé váló új gyorsforgalmi utakon is megindulhatott a forgalom.

A 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek után fizetendő HU-GO e-útdíjból idén több mint bruttó 212 milliárd forintot várnak, ez csaknem 12 százalékos növekedés 2016-hoz képest. 

A forgalomnö­vekedés minden szakaszon tapasztalható. Az M1-es, M15-ös, illetve az M5-ös sztrádán a legnagyobb a forgalom, de még ezeknél is erősebb az M0-son. Ezen a szakaszon mérik a legtöbb jogosulatlan úthasználatot is. 

Börzsei Tibor elmondta, az e-matricás rendszerben

a magyarok körében alig 0,2 százalék a jogosulatlan úthasználó,

a külföldiek körében pedig másfél százalékra tehető azok aránya, akik fizetés nélkül használják a díjas utakat. Tavaly hatmilliárd forint pótdíjat szabott ki a NÚSZ.

Az ellenőrzési rendszer gyakorlatilag lefedi a teljes díjköteles úthálózatot, de előfordulhat, hogy valaki egy díjköteles szakaszon éppen nem fut bele ellenőrzésbe. Most ezeket a kiskapukat is bezárnák,

a mobil adatgyűjtő autók rövidesen menet közben is képessé válnak a kontrollra.

A díjköteles úthálózaton 110 fix ellenőrzőpont van, és rövidesen további 14-et állítanak üzembe, a kijelölt mobil ellenőrzési pontok száma 624-ről hamarosan csaknem hétszázra bővül. Ez azt jelenti, hogy nyolc és fél kilométerenként végeznek díjellenőrzést a nap 24 órájában.

Címlapról ajánljuk

Ákos: nem jó kimondani, hogy hatalmas vihar közeleg – egymásra kell nézzünk, emberek

Én arra hívok mindenkit, aki ezt a lemezt hallgatja, hogy ember legyen velem együtt, hogy egymás számára emberek lehessünk, és hogy megfogalmazhassunk nyugodtan aggodalmakat és örömöket anélkül, hogy a másik folyton ellenséget látna bennünk – mondta Kovács Ákos dalszerző, előadóművész az InfoRádió Aréna című műsorában, ahol beszélt a most megjelent Metropolis című dupla albumáról és a december 14-i Aréna-koncertjéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Az éghajlatváltozás következménye: szebb jövő vagy apokalipszis?

Az éghajlatváltozás következménye: szebb jövő vagy apokalipszis?

Az emberi társadalom az innovációnak és globalizációnak köszönhetően korábban képes volt felszabadítani magát a klíma uralma alól, de mára új függőség alakult ki az ember által létrehozott éghajlati rendszerrel szemben. Az elmúlt évtizedekben a fosszilis energiatermelés növekvő mértéke hozzájárult az üvegházhatás fokozódásához, ami jelentős hőmérséklet-emelkedést és időjárási szélsőségeket eredményezett. A fogyasztás mérséklése és a globális energiatermelés dekarbonizálása elengedhetetlen a jövő katasztrófáinak elkerüléséhez. A célok eléréséhez progresszív adózási rendszerek és nemzetközi együttműködés szükséges, különös tekintettel a megújuló energiaforrásokra történő átállásra. Enélkül az emberiség a közeljövőben pusztító ökológiai válságokkal nézhet szembe.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×