Az összes hazai internetező hatoda, körülbelül 900 ezer ember rendelt valamit az internetről, amit nem kapott meg időben, átlagosan öt napot késett a csomagjuk – mondta el az eNet internetkutató kutatásvezetője.
„Azt gondolnánk, hogy nagyon sokan negatívan ítélik meg ezt a helyzetet és nem fognak többet vásárolni, de azt látjuk, hogy még az első sokk hatása alatt sem feltétlenül mondja azt a többség, hogy valami nagyon rossz dolog történt, hanem kicsit úgy élik meg, mint a hagyományos karácsonyi tumultust, ami elkerülhetetlen” - idézte a kutatási eredményeket Pintér Róbert.
Az e-Net internetkutató kutatásvezetője jelezte, a válaszadók kétharmada úgy gondolja, hogy legközelebb is fog rendelni attól a webáruháztól, ahonnan késve érkezett meg a rendelése, csupán tíz százalék mondta azt, hogy onnan máskor biztosan nem rendel és mindössze egy százalék jelezte azt, hogy soha többet nem rendel az internetről.
„Kényelmetlenül érintette az embereket, és általában a futárszolgálatot és a webáruházat egyaránt hibáztatják, de olyan jelenségként élik meg, ami a karácsonyi vásárlási lázban teljesen normális” - mondta Pintér Róbert.
Az eNet internetkutató kutatásvezetője kiemelte, a felmérés minden szereplőnek hordoz tanulságokat. A vásárlóknak azt, hogy érdemes minél hamarabb rendelni. A webáruházak ugyan általában tisztában vannak azzal, hogy ünnepi roham várható, hiszen a forgalmuk negyedét hat hét alatt realizálják, ami hatalmas mennyiségű csomagot jelent, ehhez átmeneti kapacitásbővítésre lenne szükségük. Lehet automatizálással, a logisztika újratervezéssel élni, átgondolni, hol és hogyan dugult el a rendszerük. A futárcégek számára a legnehezebb ez a helyzet, hiszen nekik a legnehezebb az átmeneti kapacitásbővítés – tette hozzá a kutatásvezető.
„A legnagyobb tanulság az, hogy sokkal nagyobbat nőtt a karácsonyi rendelések mennyisége, mint amire előre fel lehetett volna készülni, erre a rohamra senki nem számított, az átmeneti kapacitásbővítések nem tudtak megtörténni” - hangsúlyozta Pintér Róbert.