eur:
404.14
usd:
356.46
bux:
0
2025. május 2. péntek Zsigmond
Nyitókép: Pixabay

Felmérték, kikben és mikben bíznak a fogyasztók

A fogyasztók több mint harmada azonnal elpártol egy márkától, ha rossz élmény éri - közölte az Oracle új felmérése alapján. A felmérés szerint a vásárlók 88 százaléka megosztja a negatív élményeket másokkal, a vállalatok egyre kevésbé képesek befolyásolni a vásárlói szokásokat, miközben a fogyasztók egyre kevésbé hisznek az influenszereknek, a celebeknek, a politikusoknak vagy a technológiai forrásoknak, így a közösségi médiának, a mobil hirdetéseknek és a hangalapú szolgáltatásoknak.

A világ legnagyobb üzleti szoftvermegoldásokat kínáló cége négy generáció körében végzett felmérése szerint az emberek 43 százaléka elpártol azoktól a márkáktól, amelyek nem felelnek meg az elvárásaiknak. Közölték, az emberek 82 százalékának már volt kiábrándító tapasztalata egy márkával kapcsolatban, és több mint háromnegyedük találkozott már kifejezetten rossz ügyfélkiszolgálással. Amint egy márka alulteljesít, a vásárlók azonnal továbblépnek - írták.

Az is kiderült, hogy a fogyasztók közel felének már volt olyan rossz vásárlási élménye, ami miatt elpártolt egy márkától. Több mint harmaduk pedig azt állítja, hogy soha többé nem vásárolna olyan vállalattól, amelyik egyszer is csalódást okozott neki.

A vásárlók fenntartásokkal fordulnak a technológiai forrásokhoz is: 92 százalékuk nem tartja hitelesnek a chatablakokban vagy weboldalak felugró ablakaiban kapott ajánlatokat, 89 százaléka nem bízik a hangalapú szolgáltatásokban. A leginkább megbízható technológiai forrásnak a közösségi média hirdetéseket tartják, de ezekre is csak a fogyasztók 23 százaléka szavazott.

A felmérésben résztvevők 68 százaléka szerint egy boltnak fontos, hogy az egyedi igényekhez és ízlésekhez igazítsa a vásárlói élményt. Az elvárásokról a válaszadók a nagyobb rugalmasságot emelték ki, illetve hogy szabadabban tudjanak feliratkozni termékekre, szolgáltatásokra. Emellett igénylik azt is, hogy a nem megfelelő termékek és szolgáltatások árát ingyen visszatérítsék.

A közlemény szerint Magyarországon is dinamikus ütemben növekszik az online vásárlások volumene, az eNet adatai szerint közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni - ez a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Ezzel együtt a vásárlók egyre tudatosabbak, a magyar cégeknek is sokkal kevesebb lehetőségük van hibázni.

A közlemény idézi Horváth Tibort, az Oracle Marketing Cloud régiós szakértőjét, aki kiemelte, egyre inkább elvárás, hogy a fogyasztók minden csatornán ugyanolyan magas szintű kiszolgálásban részesüljenek, ugyanazokat a fontos, testreszabott információkat kapják, és ugyanazokat a kedvezményeket tudják érvényesíteni.

Címlapról ajánljuk
Magyar menyegző: Káel Csaba zenés szerelmesfilmet forgat Kalotaszegről

Magyar menyegző: Káel Csaba zenés szerelmesfilmet forgat Kalotaszegről

2026 elején kerül a magyar mozikba a Magyar menyegző című film, amely két budapesti fiatalember, András és Péter történetét követi nyomon, akik az 1970-es évek végén Budapestről Erdélybe utaznak, hogy részt vegyenek András unokatestvérének lakodalmán. A zenés, táncos játékfilm főszerepeit Kovács Tamás, Kövesi Zsombor és Törőcsik Franciska alakítja.

Virágzik a sötét turizmus – egyre többen kíváncsiak a háborús borzalmak következményeire

A sötét turizmus kedvelői többségében fiatalok, akik adrenalinbombára vágynak és olyan ingereket keresnek, amelyek révén ki tudnak lépni a komfortzónájukból – mondta az InfoRádióban az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány külsős junior elemzője. Nagy Ákos szerint a jövőben még felkapottabb lesz az iparág, az úttörésben pedig kiemelt szerepük van az influenszereknek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.05. hétfő, 18:00
Szécsényi Bálint
az Equilor Befektetési Zrt.  elnök-vezérigazgatója
A Fehér Ház szerint sem lesz béke Ukrajnában, újraindították a fegyverszállítmányokat – háborús híreink pénteken

A Fehér Ház szerint sem lesz béke Ukrajnában, újraindították a fegyverszállítmányokat – háborús híreink pénteken

Oroszország és Ukrajna egymást vádolja egy dél-ukrajnai piacon történt támadás miatt, amely a moszkvai állítások szerint hét civil halálát okozta, míg Kijev szerint csak katonai személyzet vesztette életét. Az éjszaka az orosz hadsereg 250 drónnal támadott Ukrajnára a védelmi erők szerint. Az Egyesült Államok eközben jelezte, újraindítja a fegyverszállítmányokat a frontvonalra, míg JD Vance alelnök elismerte: látóhatáron kívülre került a békemegállapodás. A legfontosabb háborús hírek pénteken.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×