eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Washington, 2018. április 11.Mark Zuckerberg, a Facebook közösségi portál társalapító-vezérigazgatója a washingtoni törvényhozás épületében a Capitoliumban 2018. április 11-én, a kétnapos kongresszusi meghallgatásának második napján. Március közepén a londoni székhelyű Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég vezérigazgatóját felfüggesztették állásából a The New York Times című amerikai és a The Guardian című brit napilap egyidejűleg közölt feltáró riportja után, amely szerint a cég több tízmillió Facebook-profilt használhatott fel a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban. Az előző napona  szenátus igazságügyi és kereskedelmi bizottsága előtti meghallgatáson Zuckerberg kifejtette, hogy a vállalat olyan eszközöket fejlesztett ki, amelyek segítségével sikerült beazonosítani és eltávolítani hamis profilokat. (MTI/EPA/Michael Reynolds)
Nyitókép: MICHAEL REYNOLDS

A Facebook májusi hibája 14 millió ember titkos posztjait érintette

Május 18. és 22. között egy programozási hiba miatt 14 millió ember privátként - néhány ember számára engedélyezettként - beállított bejegyzései kerültek ki teljesen nyilvánosan a Facebookra - közölte a cég. Az eset igencsak rosszkor jön az adatvédelmi botrányokban érintett óriáscégnek.

Az egyes bejegyzések láthatóságát korlátozó felhasználói beállításokat figyelmen kívül hagyva, mindenki számára olvashatóként jelenítette meg a Facebook 14 millió felhasználó bejegyzéseit több napon át. Az esetről most számolt be Erin Egan adatvédelemért felelős vezető.

Közleménye szerint egy új funkciót teszteltek május 18-tól, de csak négy nappal később, május 22-én vették észre ennek váratlan "mellékhatását". Ezután még öt napba telt, mire a több millió felhasználó összes, abban az időben publikált bejegyzését átállították privátra (azokat is, amik esetleg nyilvánosak voltak). Az érintett felhasználókat értesítették a történtekről: egy üzenetet kaptak a szóban forgó bejegyzéseik listájával és egy kéréssel, hogy nézzék át őket és ellenőrizzék a beállításaikat.

Sokadik adatvédelmi botrány

Márciusban a közösségi oldal 87 millió felhasználójának adatai kötöttek ki a Cambridge Analytica nevű, politikai reklámtevékenységet folytató cégnél.

Ezen a héten pedig az derült ki, hogy a Facebook legalább 60 eszközgyártóval - köztük az Apple-lel, az Amazonnal, a Microsofttal, a Samsunggal és a BlackBerryvel - osztott meg felhasználói adatokat az elmúlt évek alatt, valamint hogy kínai mobilgyártók és technológiai cégek is hozzáfértek bizonyos felhasználók és ismerőseik adataihoz.

Mindemellett a Facebook - a Google-lal egyetemben - értintett egy gyanús politikai reklámokat közzétevő botrányban is. Oroszország állítólag hamis felhasználónevekkel politikai reklámokat jelentett meg a cégek felületein, ezzel pedig befolyásolták a 2016-os amerikai elnökválasztási folyamatot. Ebben az ügyben pert indítottak a két cég ellen.

Címlapról ajánljuk
Kiss Róbert Richard: csak az tiltakozik a turisták áradata ellen, aki nem profitál belőle

Kiss Róbert Richard: csak az tiltakozik a turisták áradata ellen, aki nem profitál belőle

A turizmus nem szociális jog, így joggal szednek belépődíjat az utazók kedvenc célpontjai – mondta Kiss Róbert Richard, de a turisztikai szakértő arra is emlékeztetett, hogy ezek a látványosságok eddig is a bevételük nagy részét éppen a pokolba kívánt látogatóktól szerezték.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×