eur:
393.17
usd:
352.2
bux:
73119.59
2024. szeptember 21. szombat Máté, Mirella
highway with two signs indicating the speed limit and protective fences on both sides on a cloudy winter day
Nyitókép: PepeBaeza/Getty Images

Most aztán lehet haladni, jó hír az autósoknak

Elkészült az 52-es főút négynyomúsítása Kecskeméten a Mária, Árpád körutak, és a Vízmű utca, Könyves Kálmán körút közötti szakaszon.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tájékoztatása szerint befejeződtek Kecskeméten az 52-es számú főút négynyomúsításának első építési üteméhez tartozó kivitelezési munkák.

A fejlesztés célja a városközpont és az M5 autópálya közötti eljutási idő csökkentése, az útszakaszon tapasztalható torlódások mérséklése, valamint a csomópontok áteresztő képességének növelése és biztonságosabbá tétele volt – írják a közleményben.

Részletezték, a nettó 4 milliárd forintot meghaladó beruházás eredményeként megújult az 52-es számú főút 2 kilométer hosszú belterületi szakasza, amelyen immár végig kétszer két sávon haladhat a forgalom.

A belvárosi környezet kialakítása érdekében a beruházás helyszínén 209 fát, valamint mintegy 17 000 cserjét ültettek. A szükségszerűen kivágott fák pótlása érdekében azonban nemcsak az Izsáki út mentén, hanem az előzőeken felül – a főkertésszel egyeztetetett helyszíneken – a városban további 243 fát ültettek – tették hozzá a közleményben.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a főpálya kivitelezési munkáinak befejezésével 2024. augusztus 9-én az útszakaszon feloldották a sebességkorlátozást és az előzési tilalmat.

Címlapról ajánljuk

Gigantikus buzgár Békásmegyeren - figyelmeztet az FCSM

Nem szabad elvinni a homokzsákokat az ideiglenes gátakról, még akkor sem, ha már elvonult az ár - figyelmeztet a Fővárosi Csatornázási Művek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.23. hétfő, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
A frászt hozta a NATO-ra, aztán teljesen eltűnt: mégis mi történt a legendás T-14 Armatával?

A frászt hozta a NATO-ra, aztán teljesen eltűnt: mégis mi történt a legendás T-14 Armatával?

A fél világra ráijesztett Oroszország, amikor a 2015-ös győzelmi napi parádén végig gurultak az első T-14 Armata harckocsik. Moduláris, automatizált, elképesztően jól védett, újfajta fegyverzettel felszerelt – úgy tűnt, hogy Moszkva bemutatta a világ első valódi negyedik generációs harckocsiját. Azóta eltelt kilenc év. Oroszország a második világháború óta nem látott intenzitású konfliktust hozott Európára. A frontvonalakon azonban szinte teljes egészében csak szovjet eredetű harckocsik dolgoznak, az Armaták még a katonai parádékról is teljesen eltűntek. Pedig a háború kiváló lehetőséget adott volna az orosz hadiiparnak arra, hogy megmutassa: mennyivel jobb is az Armata minden más harckocsinál. Arra, hogy mégis miért maradtak otthon a "szupertankként" emlegetett harcjárművek, illetve, hogy miért terítik őket külföldi vevőknek ahelyett, hogy orosz harckocsizóknak gyártanák őket, többféle magyarázat is van.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×