Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Biciklisek a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Kormányterv: kilométerpénz járna azoknak, akik kerékpárral járnak munkába

A munkáltatók az adó terhére vehetnének bringákat, és szervizelhetnék is azokat. A gyerekekre pedig akár két közlekedési alapismeretek vizsga is várhat – ismertette a Nemzeti Kerékpáros Stratégia részleteit Révész Máriusz.

Mint az Infostart is beszámolt róla, elkészült a Nemzeti Kerékpáros Stratégia. A dokumentum 2030-ig jelöli ki a kerékpáros közlekedés legfontosabb fejlesztési céljait.

Az aktív Magyarországért felelős államtitkár, Révész Máriusz az InfoRádióban kiemelte: a tervek között szerepel, hogy a gyerekek közlekedési alapismeretekből és gyakorlati kerékpározásból is vizsgát tegyenek, a kerékpáros munkába járást pedig akár kilométerpénz igénylésével is támogatnák.

"Több mint öt évet dolgoztunk ezen az anyagon, ennél lényegesen jobbat nem lehetett volna készíteni, ez annak köszönhető, hogy mindenkit bevontunk:

  • a Magyar Kerékpáros Klubot
  • a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetséget
  • a Magyar Kerékpáros Szövetséget
  • a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetséget.

Mindenki elmondta a véleményét, ráadásul az elmúlt időszakban Hollandiában, Dániában, olyan országokban, ahol ebben előrébb tartanak, továbbképzéseket szerveztünk polgármestereknek. Láttuk azokat a folyamatokat, amelyek a világban vannak. Lefordítottuk az angol és a holland stratégiát is. Természetesen mindenen lehet polírozni, csiszolni, ezért az anyagot társadalmi vitára bocsátottuk, május 22-ig lehet véleményezni. Ha mi is úgy látjuk, hogy előrevisz egy javaslat, akkor be fogjuk építeni" – részletezte Révész Máriusz.

Harminc intézkedési sort fogalmaztak meg a stratégiában, a legfontosabb fejlesztendő terület a mindennapi kerékpározás, amit "hivatásforgalmi kerékpározásnak" szoktak nevezni.

"Végeztünk kutatásokat is, ezek azt mutatják, hogy a városokban az emberek azért nem mernek kerékpárra szállni, mert nem érzik eléggé biztonságosnak a közlekedést. A hazai és nemzetközi tapasztalatok alapján az anyagban egyértelművé tettük, hogy városokban, ahol sok a keresztutca,

mindenképp irányhelyes kerékpárutak, kerékpársávok építése a kívánatos, sokkal nagyobb a baleseti kockázat az egy oldalon vezetett, kétirányú kerékpárutaknál.

A kerékpáros turizmusban a hálózatosodás irányába szeretnénk menni, kijelöltünk 12 kerékpáros turisztikai régiót, ezekben szeretnénk fejleszteni. Elkezdődött már a kialakítása a kerékpárosbarát szolgáltatói hálózatnak, rövidesen elérjük a háromezer kerékpárosbarát szolgáltatói számot. A következő nagy csomag a szemléletformálás, ezt az angol és a holland anyagban is láttuk. Ezekben az országokban nagyon fontosnak tartják, hogy fellépjenek az autóval iskolába hordás ellen, sok káros hatása is van ennek" – ecsetelte Révész Máriusz. Ilyen kampány például a már hosszú évek óta működő "Bringázz a munkába!" is.

Külön kitért még a gyerekek közlekedési alapismereti tudására. Ezekből akár két vizsga is lehetne,

  • egy 4–5. osztályos korban,
  • egy gimnáziumban.

A kilométerpénzről pedig elmondta, a munkahelyek biztosíthatnának adómentesen kerékpárokat a munkavállalók számára, ezeket el is számolhatják, a szervizelés költségeit is, ehhez jönne hozzá a bringás kilométerpénz az autós mintájára.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Fontos Duna-hidat zárnak le vasárnap fél 9-től fél napon át

A Pentele híd (M8-as autópálya) felújítási munkálatainak részeként a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ismét forgalomkorlátozásokat jelentett be. Vasárnap és december 13-án, jövő szombaton lesznek teljes és részleges lezárások.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×