eur:
411.02
usd:
390.69
bux:
79281.55
2024. november 21. csütörtök Olivér
Kerékpáros rendőrök járőröznek a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Nemzeti Kerékpáros Stratégiával állt elő a kormány

A stratégia 2030-ig jelöli ki a kerékpáros közlekedés fejlesztésének céljait. Május 22-ig lehet hozzászólni.

Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ több civil szervezet közreműködésével együtt elkészítette a Nemzeti Kerékpáros Stratégiát - jelentette be Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár hétfőn Budapesten.

A stratégia 2030-ig jelöli ki a kerékpáros közlekedés fejlesztésének céljait - közölte sajtótájékoztatón Révész Máriusz.

A stratégiát társadalmi vitát követően véglegesítik; az észrevételeket május 22-éig várják

és beépítik az anyagba - tette hozzá a politikus.

Emlékeztetett arra, hogy 2016 óta gazdája a területnek és az elmúlt 6 évben számos fejlesztés történt: kerékpárutak épültek, elfogadtak egy KRESZ-módosítási csomagot. Azt is eredményként értékelte, hogy Magyarországra sikerült hozni a Giro d'Italia versenyt.

Ugyanakkor szükségessé vált egy olyan anyag elkészítése, amely megfogalmazza a célokat a fejlesztés irányait, ez valósult meg most - mondta.

Ebben a stratégiában

30 intézkedési sort

fogalmaztak meg, ami tartalmazza az infrastruktúra kiépítését, a kerékpáros turizmust, a kerékpáros munkába járás ösztönzését és a kerékpárgyártást is - sorolta Révész Máriusz.

Berencsi Miklós, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ projektigazgatója hangsúlyozta: az a céljuk, hogy 2030-ra a kerékpár közvetlen, biztonságos, a gépkocsival szemben valós alternatívát jelentő közlekedési eszközzé váljon.

Ezt négy témakör,

  1. a kerékpáros munkába járás,
  2. a turizmus,
  3. a közlekedésbiztonság, illetve
  4. a képzés és szemléletformálás

köré csoportosítva fogalmazzák meg

A többi között

szeretnék valamennyi olyan utat kerékpározhatóvá tenni, ahol alapvetően nem tiltott a kerékpározás,

illetve előirányozzák 16 kerékpáros turisztikai térség megvalósítását.

Továbbá pénzügyi ösztönzőket is javasolnak a munkáltatóknak és az iskoláknak a kerékpáros közlekedés támogatására; szintén javasolják egy kerékpárgyártó-ipari klaszter létrehozását - sorolta.

A célok megvalósításának költségigénye 248 milliárd forint - mondta a projektigazgató.

Bringás vélemény

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke

  • konkrétnak,
  • számonkérhetőnek és
  • megvalósíthatónak

nevezte a stratégiát.

Közlése szerint a méréseik azt mutatják, hogy a kerékpárt az emberek 90 százaléka alapvetően közlekedésre használja, és csak 10 százaléka turisztikai céllal.

Az emberek 16 százaléka számára a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköz.

Ebben a helyzetben sérelmezik, hogy a közlekedésre fordítható költségvetési és uniós forrásokból csupán egy százalék jut a kerékpáros közlekedés fejlesztésére.

Végül kifejezte reményét, a stratégia megfordítja azt a folyamatot, hogy a vidéki kistelepüléseken egyre többen hagynak fel a kerékpáros közlekedéssel és ülnek autóba.

Címlapról ajánljuk
Hová merült a GUGI, az orosz mélytengeri különleges egység?

Hová merült a GUGI, az orosz mélytengeri különleges egység?

Nyugati illetékesek már a mostani, állítólagos tengeri szabotázs előtt emlegették az orosz flotta különleges egységét, a GUGI-t. Források szerint ez egy olyan elit egység, amely titkos és különösen összetett feladatokra képes a tenger mélyén.

Orbán Viktor: meg kell barátkoznunk olyan fogalmakkal, mint a gazdasági semlegesség és a nemzeti önérdek

Sikerült növelni nemzetközi szinten az ország mozgásterét, és komoly előnyökkel járhat Magyarország számára az amerikai elnökválasztás eredménye - egyebek mellett erről beszélt Orbán Viktor a Magyar Állandó Értekezlet (Máért) ülésén csütörtökön Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.21. csütörtök, 18:00
Kóka János
a Doktor24 csoport alapító tulajdonosa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×