Egy kedd este közzétett kormányhatározat idén 940 millió, a következő két évben pedig 1,4 milliárd forintot szán a dunakiliti híd befejezésére, mert az indoklás szerint "a kormányzati döntéssel rendelkező megkezdett beruházások befejezése érdekében egyetért azzal, hogy költségvetési vagy uniós forrásokból megkezdett beruházások után torzók nem maradhatnak" - írja a hvg.hu. Ezért megvalósítják a Dunakiliti és Dobrohošt (Doborgaz) közötti gyalogos-kerékpáros Duna-hidat és a hozzá vezető szakaszokat, műtárgyakat.
A híd terve először 2020-ban került szóba, és az EU-s közbeszerzési adatokból kiderült, hogy 621 millió forint a költségvetése. 2021-ben a szaktárca 2023 végére tette a projekt befejezését, a beruházás teljes költségét pedig 1,9 milliárd forintra módosította.
2023-ban úgy szólt a hír, hogy a Dunakiliti és Doborgaz közötti híd 500 méter hosszú lesz (mederhíd az ártéri hidakkal együtt), melynek fele közvetlenül a víz fölött húzódik majd - írja a lap. A jóváhagyott költségvetése tobb lett, mint 10,4 millió euró, amin fele-fele arányban osztozik Magyarország és Szlovákia.
Ám nemrég a Napunk azt írta, legalább két évet csúszik a Doborgaz-Dunakiliti kerékpáros híd átadása, emiatt az uniós támogatás egy része is elvész. A megrendelő, azaz a Vízgazdálkodási Építővállalat egy éve állította le az építkezést szerződésszegésre hivatkozva. A projekt azóta is áll, a kivitelezővel pedig szerződést bontottak. Utóbbi kártérítési perre készül. Szlovákiában úgy számolnak, hogy leghamarabb 2026-ban készülhet el a híd. A magyar kormány most 2,4 milliárd forinttal igyekszik hozzájárulni, hogy az építmény ne maradjon befejezetlen.