eur:
409.77
usd:
393.97
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
CAF-villamos (b) a felújított pályán a Határ úti végállomáson 2022. szeptember 1-jén. Elindultak az alacsonypadlós, korszerű, a 21. századi közlekedésnek megfelelő CAF-villamosok a felújított 50-es vonalán Budapesten.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Jó időre elbúcsúzhatunk az egyik forgalmas fővárosi villamosvonaltól

Folytatódik a felújítás.

Az 50-es villamos helyett szombattól június 11-ig pótlóbusszal lehet utazni, mert folytatódik a vonal felújítása - közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A munkák során az "áramellátás megerősítése" fejeződik be, ami azért szükséges, hogy minél több korszerű CAF szerelvény közlekedhessen Kispesten és Pestszentlőrincen.

A villamosok helyett két pótlóbuszjárat közlekedik szombattól: minden nap jár majd az 50-es villamospótló busz a Határ úti metrómegálló és Pestszentlőrinc, Béke tér között, munkanapokon pedig az 50A villamospótlóbusszal is lehet utazni a Határ úti metrómegálló és Szarvas csárda tér között.

A Szarvas csárda tér környékéről a 182-es, a 182A, a 184-es, a 193E, a 282E és a 284E, a Béke térről a 193E, a Margó Tivadar utca térségéből a 136-os, a kispesti szakaszon a 93-as autóbuszokkal is elérhető a 3-as metró - írta a BKK.

Emlékeztettek, az elmúlt időszakban már több helyen átépültek a megállók, modernizálták a vonal infrastruktúráját, idén pedig folytatódnak a tervezett munkák.

A BKK az utazás megtervezéséhez a BudapestGO alkalmazást ajánlja.

Címlapról ajánljuk
Rasovszky Kristóf olimpiai bajnok úszó: szerencsém is volt ebben az évben, de a sikereim kőkemény munka eredményei

Rasovszky Kristóf olimpiai bajnok úszó: szerencsém is volt ebben az évben, de a sikereim kőkemény munka eredményei

Az FTC olimpiai bajnok úszója úgy véli, ő és Betlehem Dávid is bebizonyította idén, hogy a stábjuk által kijelölt út helyes volt, amit az elért sikerek is alátámasztanak. Rasovszky Kristóf az InfoRádióban elmondta: sokat számított, hogy ebben az évben egy rövidebb periódustól eltekintve elkerülték a betegségek, a párizsi olimpia nehezített körülményeire pedig jól felkészültek, így nem érhették meglepetések a francia fővárosban.
VIDEÓ
Tarol a mesterséges intelligencia, de miből lesz rá energia?

Tarol a mesterséges intelligencia, de miből lesz rá energia?

Miközben a mesterséges intelligencia (AI) szédítő gyorsasággal válik a mindennapjaink részévé – elég csak a ChatGPT-re vagy az önvezető autókra gondolni –, addig a háttérben egyre nagyobb problémát jelent az adatközpontok és a chipek gyártásának óriási energiaigénye. Az AI alapú rendszerek már ma is jelentős mennyiségű villamosenergiát fogyasztanak, és az előrejelzések szerint ez a szám a következő években akár meg is duplázódhat. Mindez ráadásul egybeesik azzal, hogy globálisan egyre több terület – a közlekedéstől kezdve a fűtésen át számos ipari folyamatig – elektrifikálódik. A helyzet egyszerre vet fel technológiai és energetikai kérdéseket: miként lehet biztosítani azt, hogy az adatközpontok energiaigénye fenntartható módon legyen kielégítve, és ne járjon drámai mértékű szén-dioxid-kibocsátás növekedéssel? A megújuló energiaforrások mellett egyre többen szorgalmazzák az atomenergia újbóli előtérbe helyezését, miközben a fosszilis energiahordozók sok országban továbbra is a szükségszerű megoldást jelentik. Ebben az energiapiaci küzdelemben ráadásul nemcsak a környezeti, hanem a geopolitikai és biztonsági szempontok is kulcsfontosságúak. A tét óriási: a mesterséges intelligenciával átitatott modern társadalom működtetése és a klímacélok jövője egyre szorosabban függ egymástól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×