eur:
411.34
usd:
395.17
bux:
0
2024. december 27. péntek János
woman with shopping between store shelf portrait copy space
Nyitókép: Vera_Petrunina/Getty Images

FEOSZ: sürgős megújulás vár a fogyasztóvédelemre

Sok jogszabály-módosításra lesz szükség a jövőben a fogyasztóvédelem területén, ezért is vette át az irányítást az Igazságügyi Minisztérium.

Egymásnak teljesen ellentmondó és az uniós joggal is ellentétes jogszabályok születtek, amelyeket muszáj rendbe tenni – mondta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) szóvivője érdeklődésünkre. Kispál Edit szerint az Igazságügyi Minisztérium jogászai pontosan látják a problémákat, és már jelezték is, hogy korrigálni kell ezeket.

A június végi egyeztetésről szólva örömtelinek nevezte, hogy a területért felelős minisztérium hajlandó volt civil szervezetekkel szóba állni. Ugyanis az elmúlt években erre egyáltalán nem volt példa. Kispál Edit nagyon konstruktívnak nevezte a megbeszélést, ahol a minisztérium képviselői nyitottak voltak a FEOSZ által felvetett problémákra.

Ezek közül a szóvivő kiemelte, hogy

a fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek jelenleg a teljes ellehetetlenülés fázisában vannak.

Ez nemcsak anyagi értelemben igaz, hanem abból a szempontból is, hogy a társadalmi szervezetek az utóbbi időben már nem vehetnek részt a békéltető testületekben. Nincsenek már ott a fogyasztói oldal azon képviselői, akik évtizedeken keresztül szakértőként segíthették a vásárlókat – panaszolta Kispál Edit.

Ám még ennél is sokkal fontosabb problémának nevezte azt, hogy az alternatív vitarendezési fórumok jelenleg egyáltalán nem felelnek meg az uniós elvárásoknak, irányelvek. Ez is összefüggésben van azzal, hogy meg kell erősíteni a fogyasztóvédelmi társadalmi szervezeteket.

"Az emberek nem érzik, hogy Magyarországon erős fogyasztóvédelem lenne.

Bárkinek bármilyen problémája van, össze-vissza telefonálgat, mire egyáltalán kiderül számára, hogy kihez fordulhat a panaszával" – mondta. A szóvivő emlékeztetett rá, hogy régebben emblematikusan ott volt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, vagy korábban a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség. Most viszont hiába vannak már évek óta a kormányhivatalokban fogyasztóvédelmi osztályok, erről nem tudnak az emberek. Szerinte

markánsan meg kell jeleníteni azt a fogyasztóvédelmi hatóságot,

ahova fordulhatnak a panaszosok. Ezt leginkább egy egycsatornás fogyasztóvédelmi platform kialakításával lehetne a legkönnyebben megoldani, de lehetnek más jellegű megoldások is.

"Azt kell előtérbe helyezni, hogy ha a fogyasztót éri valamilyen érdeksérelem, akkor ő azonnal tudja, hova fordulhat a panaszával" – hangoztatta Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

A magyar színház- és filmművészet megkerülhetetlen alakja, és bár mostanában csak ritkán tűnik fel a vásznon, de mégis jelen van. Azt mondja, akik kíváncsiak rá, megtalálják, de tanítani nem akar, csak beszélgetni. Cserhalmi György szerint egy időtálló alkotás és a szakmai párbeszéd legfőbb építőköve egyaránt a kölcsönös bizalom. Úgy véli, a színművészeknek a színház az anyukájuk, a film pedig a mostoha papájuk, aki „hol kedves, hol nem”.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×