eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Reggelivel kínálják a kerékpárosokat az Európai Mobilitási Hét keretében több mint negyven helyszínen megtartott országos bringásreggeli részeként a fővárosi Bem rakparton 2018. szeptember 20-án. Az eseményen Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos tájékoztatott a magyarok kerékpározási szokásiról először készült átfogó kutatás eredményeiről. A kutatást a Magyar Kerékpárosklub az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megbízásából és az Innovációs és Technológiai Minisztériumtámogatásával készítette a Medián.
Nyitókép: Bruzák Noémi

Céges bringa, kilométerdíj – új csomag a kerékpárosklubtól

Munkavállaló, munkáltató és a gazdaság is jól járhatna a Magyar Kerékpárosklub egyik új, összetett elgondolásával.

Anyagi ösztönzőkkel, kilométerdíjjal és szolgálati kerékpárral népszerűsítené a biciklizést a Magyar Kerékpárosklub. A szervezet által készíttetett hatástanulmányt a miniszterelnökhöz és a pénzügyminiszterhez is eljuttatták.

A klub szerint több tízezer új kerékpározót jelentene, ha anyagilag is támogatnák a kerékpározást. A szervezet egy tanácsadócéggel közösen nemzetközi példák alapján elkészített tanulmánya az egész országra kiterjeszthető javaslatokat tesz a kerékpáros munkába járás népszerűsítésére. A munkahelyig biciklivel megtett távolság után például fix kilométerdíj bevezetését javasolják – részletezte Halász Áron, a kerékpárosklub szóvivője.

"Ennek a javasolt mértéke a KPMG tanulmánya szerint 15-45 forint, és ezt a munkáltató adómentes juttatásként nyújthatná. Persze eldönthetné, hogy adja-e, és milyen mértékben" – mondta a szóvivő, és hozzátette, jó lenne, ha a vállalati autót le lehetne fordítani vállalati kerékpárra, és ez is adómentes juttatáslehetne. Belgiumban egyébként az ilyen költségek 120 százalékos elszámolhatóságával ösztönzik ezt a folyamatot – mutatott rá Halász Áron.

A Magyar Kerékpárosklub tanulmánya szerint az ösztönzők bevezetésével 10 év alatt 115 ezerről 170 ezerre nőhet a városokban kerékpározók száma, ami évi 5000 tonnával csökkenthetné a szén-dioxid-kibocsátást Magyarországon.

Az autóforgalom csökkenésével javulhatna a városok életszínvonala, de egészségügyi és gazdasági haszna is lenne a változásnak – mondta a Kerékpárosklub szóvivője.

"A kerékpárral járó munkavállalók egészségesebbek lesznek, és kevesebb betegszabadságot vesznek ki.

Nagyon sok gazdasági hatása is van a hétköznapi kerékpározásnak a helyi kiskereskedelemre, akár a hazai kerékpárgyártásra, forgalmazásra is" – mondta Halász Áron.

A kerékpárosklub a javaslatokat eljuttatta a Miniszterelnökséget vezető és az innovációért és technológiáért felelős tárcavezetőnek, valamint a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Aggasztó ütemben öregszik a magyar társadalom, nagy bajokat okozhat ez a betegség

Néhány évtizeden belül a társadalom egyharmada 65 éven felüli lesz, így a családok mellett a szociális és egészségügyi ellátórendszernek is fel kell készülnie arra, hogy nagyobb feladatot jelent majd a demens betegek gondozása – mondta az InfoRádióban Beneda Attila család- és népesedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×