Infostart.hu
eur:
388.65
usd:
330.01
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Autóra szerelt kamera az  útdíjhasználati jogosultságok ellenőrzésére kifejlesztett rendszer bemutatóján a NÚSZ XIII. kerületi Váci úti központjában 2019. május 7-én. A február óta tesztelt rendszer a 3,5 tonna feletti járművek ellenőrzési lehetőségeit bővíti. A fejlesztés menet közben, a legkorszerűbb kamerával készít videófelvételt, a hozzá tartozó szoftverrel készült anyagot pedig a rendőrségnek továbbítják.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Szigorítottak az útdíjak ellenőrzésén

Új fejlesztéssel korszerűsítette és hamarosan tovább bővíti az útdíjhasználati jogosultságok ellenőrzését a Nemzeti Útdíjfizetési Zrt. (NÚSZ Zrt.).

Bartal Tamás vezérigazgató a NÚSZ Zrt. keddi sajtótájékoztatóján Budapesten közölte, hogy a február óta tesztelt rendszer a 3,5 tonna feletti járművek ellenőrzési lehetőségeit bővíti. A fejlesztés menet közben, a legkorszerűbb kamerával készít videófelvételt, a hozzá tartozó szoftverrel készült anyagot pedig a rendőrségnek továbbítják. A társaság vezetője szerint a rendszer kikerülhetetlen, ezért értelmetlenné teszi a trükközéseket.

A társaság vezetője szerint a mozgó járművek figyelésére alkalmas technológia világszinten is egyedülálló, hiszen a menet közbeni ellenőrzésekkel mind a viszonylati jeggyel, mind a rendszámmal trükközés értelmetlenné válik. A fejlesztésnek köszönhetően a tetten érések aránya máris a többszörösére, csaknem 2 százalékra ugrott, hiszen idén április végéig majdnem 3600 feldolgozott esetből 67-et adtak át bírságolásra a menet közbeni ellenőrzésekből.

A kedvező tapasztalatoknak köszönhetően a NÚSZ Zrt. azt tervezi, hogy az újfajta ellenőrzést az e-matrica rendszerre is kiterjeszti.

Bartal Tamás hangsúlyozta, hogy nem a büntetéseket, hanem a szabálykövetést kell erősíteni, de a trükközők kiszűrése a jogkövető fuvarozók érdekeit is védi.

Budapest, 2019. május 7.
Bartal Tamás, a Nemzeti Újdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatója az útdíjhasználati jogosultságok ellenőrzésére kifejlesztett rendszer bemutatóján a NÚSZ XIII. kerületi Váci úti központjában 2019. május 7-én. A február óta tesztelt rendszer a 3,5 tonna feletti járművek ellenőrzési lehetőségeit bővíti. A fejlesztés menet közben, a legkorszerűbb kamerával készít videófelvételt, a hozzá tartozó szoftverrel készült anyagot pedig a rendőrségnek továbbítják.
MTI/Kovács Tamás
Bartal Tamás, a Nemzeti Újdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatója az útdíjhasználati jogosultságok ellenőrzésére kifejlesztett rendszer bemutatóján. (MTI/Kovács Tamás)

Kérdésre válaszolva a vezérigazgató elmondta, hogy a tapasztalatok szerint az útdíjfizetési jogosultsággal visszaélők gyakran más szabályokat is áthágnak.

A belföldi autósok és fuvarozók körében a szabályosan közlekedők aránya évek óta javul,

a külföldiek ugyanakkor egyre nagyobb arányban közlekednek megfelelő jogosultság nélkül

- tette hozzá. A NÚSZ Zrt. tavaly az e-matrica rendszerben egymillió pótdíjas esetet, a 3,5 tonna feletti járművekre vonatkozó e-útdíjrendszerben negyedmillió jogosulatlan úthasználatot észlelt. A pótdíjbevétel csaknem hétmilliárd forint volt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×