eur:
411.22
usd:
392.51
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Ezért veri szét az ideg a budapesti autósokat

Közvéleménykutatás készült, a felmérés arra irányult, hogy mi a legirritálóbb dolog Budapesten az autósok számára. Igen, a parkolás...

A kutatásba során olyan egyszerű kérdésekre kellett választ adni, hogy:

Mi az Ön számára a leginkább zavaró tényező a városi vezetésben?

Hetente átlagosan mennyi időt tölt el a parkolással (helykeresés, manőver, fizetés… )?

Mi volt eddig a leghosszabb idő, amit parkolóhely keresésével töltött?

Elsősorban milyen szempont alapján választ helyet?

Havonta átlagosan mennyit fizet parkolásra?

Összesen 18 kérdést tettek fel az életkor és nem szerint kategorizált válaszadóknak, amiből ha nem is tudományos alapossággal kikezdhetetlenül reprezentatív, de mégis elgondolkodtató eredmények jöttek ki - írja a Vezess.

Körözési lista

Fölényesen nyerte „a legirritálóbb dolog Budapesten az autósok számára” versenyt a parkolás, a válaszolók 70 százalékát az zavarja leginkább, ha nem talál szabad helyet. Reggel a gyereket visszük oviba, iskolába, így kezdődik parkolás elnevezésű közelharc. Utána sietünk a munkába, ráadásul sokan nap közben is arra kényszerülnek, hogy itt-ott parkoljanak. Aztán jöhet az esti program, újabb parkolási őrülettel. Ha színházba megyünk, az minősített eset ebből a szempontból.

A kutatás során válaszolók 18,1 százaléka egyenesen azt állította, fél óránál több megy el neki a parkolásra.

Ebből a legtöbb a helykeresésre, de sokszor a szűken egymásra állt járművek közé sem egyszerű betuszakolni a kocsit, nem egyszer az automata megtalálása is eléget valamennyi időt, ha éppen szabadulnánk a zsebünket húzó vaspénztől.

Stresszt okoz a parkolás

A fővárosban autózók 77 százaléka távolság alapján választ helyet a járművének, sajnos sokszor csak választana. A megkérdezettek 12 százalékának számít a hely mérete is, ám a válaszadókat különösen a fizetendő összeg nagysága zavarja.

Kereken 50 százalékuk „kifejezetten elégedetlen”, 23 százalékuk pedig „elégedetlen” a különféle kerületek óradíjaival, amelyek most 525 és 175 forint között mozognak. Ebből minimum 15 percet alapból fizetni kell, akkor is, ha csupán pár percre hagyjuk magára a járművet. Az 1100 válaszadónak mindössze az 1 százaléka felelte, hogy „teljes mértékben elégedett” az óradíjakkal.

Ami viszont igazán elgondolkodtató, hogy az 1100 fős, azaz meglehetősen nagy merítésből dolgozó kutatás szerint a Budapesten közlekedő autósok 72,7 százalékának stresszt okoz a parkolás.

Kinek jobban, kinek kevésbé, de arra is van példa, hogy egy építőipari vállalkozó már odáig jutott, a parkolási nehézségek miatt nem vállal munkát a fővárosban.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×