eur:
412.38
usd:
395.95
bux:
79492.85
2024. december 23. hétfő Viktória
Egy utas kiválasztja a megvásárolni kívánt bérletet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérletkiadó automatájának kijelzőjén a 4-es metró Kelenföldi vasútállomás megállójában 2014. május 8-án.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Kifizették a bérletet, de nem kapták meg - válaszolt a BKK

A BKK egyre több jegy- és bérletkiadó automatát telepít, a forgalom közel fele már ezeken zajlik. Elmondták, hogyan jár vissza a pénz, ha rosszul működik az automata.

Olvasói panaszok alapján kereste meg a Világgazdaság a BKK-t: többen jártak pórul a cég automatáinál, ugyanis miután kifizették a jegyet vagy bérletet, a gép nem adta ki azokat. A felháborodott utasok sorra hívták a közlekedési vállalatot.

A BKK az üggyel kapcsolatban közölte: az automaták elterjedésével párhuzamosan megjelentek az azokat eltömítő személyek is. Tevékenységük következményeként előfordul, hogy a készpénzes fizetési opció olykor nem elérhető. A BKK szerint az alábbi esetek fordulhatnak elő:

- az érmekiadó nyílásban 2017 óta újfajta érmeszenzor működik, amely az érmecsatorna eltömítése esetén megakadályozza a készpénzfizetési funkciót, hogy több vásárló ne járjon pórul

- a készpénzes fizetési opció letilthat, ha valaki a vásárlási tranzakciót követően 60 másodpercen belül nem veszi el a bankjegyet. Az automata ilyenkor visszahúzza a visszajárót, de a bankjegyes fizetési funkciót leállítja, amíg a helyszínen a szervizes el nem távolítja az elakadt bankjegyet

- a legkevésbé az értékcikk kiadó nyílás eltömítése, leragasztása jellemző

A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a jegyautomata-hálózat a 2018-as évben több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolított le, melyhez viszonyítva az értékcikkek kiadásának elmaradása ügyében bejelentett hibák csupán 0,0027 százalékos arányt képviseltek, ami alacsonynak mondható – ez körülbelül 450 esetet jelent.

Felhívták a figyelmet, hogy aki nem jutott hozzá a jogos visszajáróhoz, vagy értékcikkéhez,

lehetőség szerint még a helyszínen lépjen kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával

a 0613255255-ös telefonszámon a „2” majd „0” menüpontokat választva, vagy az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával. A BKK a bejelentett ügyeket minden esetben kivizsgálja és

30 napon belül a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasoknak az automatában maradt pénzt, vagy a beragadt értékcikk összegét.

Fontos tudni, hogy ha az automata nem ad ki jegyet/bérletet, akkor is vásárolni kell egyet, mert érvényes utazási jogosultság nélkül nem lehet a BKV járatait igénybe venni.

Címlapról ajánljuk
Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

A gyász ellenére az élet megy tovább. Olyannyira, hogy a péntek esti szörnyű terrortámadás után szerte az országban továbbra is nyitva tartanak a karácsonyi vásárok. A hangulat azonban jó ideig aligha lesz olyan, mint az öt halálos áldozatot és több mint 200 sérültet követelő gázolásos merénylet előtt volt.
VIDEÓ
Jön a karácsony - Mi történik a piacokon?

Jön a karácsony - Mi történik a piacokon?

Jön a karácsony, vele együtt pedig valóságos adatdömpinggel indult a hét a tőzsdéken. Reggel a magyar makrogazdasági adatok domináltak, de érkezett az Egyesült Királyság harmadik negyedéves folyó fizetési mérlege is, majd délután a Chicagói Fed-index és egy amerikai fogyasztói bizalmi mutató került a figyelem középpontjába. Ázsiában jó hangulatban telt a kereskedés reggel, Európában hol mínuszba, hol pluszba fordultak az irányadó indexek napközben, míg az amerikai tőzsdék a nyitás után nem sokkal lefelé vették az irányt. A magyar tőzsde felülteljesítő volt, a nap kétségkívül legfontosabb tőzsdei sztorija a Gránit Bank részvényeinek debütálása volt a BÉT-en.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 14:20
×
×
×
×