eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 6. vasárnap Brúnó, Renáta
Egy utas kiválasztja a megvásárolni kívánt bérletet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérletkiadó automatájának kijelzőjén a 4-es metró Kelenföldi vasútállomás megállójában 2014. május 8-án.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Kifizették a bérletet, de nem kapták meg - válaszolt a BKK

A BKK egyre több jegy- és bérletkiadó automatát telepít, a forgalom közel fele már ezeken zajlik. Elmondták, hogyan jár vissza a pénz, ha rosszul működik az automata.

Olvasói panaszok alapján kereste meg a Világgazdaság a BKK-t: többen jártak pórul a cég automatáinál, ugyanis miután kifizették a jegyet vagy bérletet, a gép nem adta ki azokat. A felháborodott utasok sorra hívták a közlekedési vállalatot.

A BKK az üggyel kapcsolatban közölte: az automaták elterjedésével párhuzamosan megjelentek az azokat eltömítő személyek is. Tevékenységük következményeként előfordul, hogy a készpénzes fizetési opció olykor nem elérhető. A BKK szerint az alábbi esetek fordulhatnak elő:

- az érmekiadó nyílásban 2017 óta újfajta érmeszenzor működik, amely az érmecsatorna eltömítése esetén megakadályozza a készpénzfizetési funkciót, hogy több vásárló ne járjon pórul

- a készpénzes fizetési opció letilthat, ha valaki a vásárlási tranzakciót követően 60 másodpercen belül nem veszi el a bankjegyet. Az automata ilyenkor visszahúzza a visszajárót, de a bankjegyes fizetési funkciót leállítja, amíg a helyszínen a szervizes el nem távolítja az elakadt bankjegyet

- a legkevésbé az értékcikk kiadó nyílás eltömítése, leragasztása jellemző

A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a jegyautomata-hálózat a 2018-as évben több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolított le, melyhez viszonyítva az értékcikkek kiadásának elmaradása ügyében bejelentett hibák csupán 0,0027 százalékos arányt képviseltek, ami alacsonynak mondható – ez körülbelül 450 esetet jelent.

Felhívták a figyelmet, hogy aki nem jutott hozzá a jogos visszajáróhoz, vagy értékcikkéhez,

lehetőség szerint még a helyszínen lépjen kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával

a 0613255255-ös telefonszámon a „2” majd „0” menüpontokat választva, vagy az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával. A BKK a bejelentett ügyeket minden esetben kivizsgálja és

30 napon belül a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasoknak az automatában maradt pénzt, vagy a beragadt értékcikk összegét.

Fontos tudni, hogy ha az automata nem ad ki jegyet/bérletet, akkor is vásárolni kell egyet, mert érvényes utazási jogosultság nélkül nem lehet a BKV járatait igénybe venni.

Címlapról ajánljuk
Fenyegető prosztatarák, a tünetmentesség miatt muszáj szűrésre menni

Fenyegető prosztatarák, a tünetmentesség miatt muszáj szűrésre menni

Továbbra is későn fordulnak orvoshoz a férfiak Magyarországon, ezért országos férfiegészség-kampány és PSA-szűrést indul betegszervezetek és az urológusszakma összefogásával a prosztatarák ellen. Itthon naponta három férfi hal meg a betegségben, pedig a prosztatarák korai felismerés esetén jól gyógyítható.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Megjött a bejelentés: még két úszó LNG-terminál áll üzembe Németországban a tél előtt

Megjött a bejelentés: még két úszó LNG-terminál áll üzembe Németországban a tél előtt

Még a tél előtt üzembe helyeznek két úszó terminált cseppfolyósított földgáz (LNG) fogadására Alsó-Szászország partjainál, Stadéban és Wilhelmshavenben - jelentette be a szövetségi üzemeltető társaság, a Deutsche Energy Terminal (DET) szóvivője vasárnap. A projektek indulását még az első félévre lehetett várni, de szállítási problémák adódtak, így a következő hetekben indulnak majd el, amikor a német föld alatti gáztárolók töltöttsége 96%-os, ami az éves német gázfogyasztás 27%-a. A gázellátás biztonságáról és gázbeszerzési stratégiákról is szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, amelyre még nem késő itt jelentkezni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×