A szervezet elnöke kiemelte: a Balaton elsősorban belföldön népszerű úti cél. Hoffmann Henrik szerint az elmúlt években a térség környéke nagyon sokat változott, ami nagy forgalmat eredményezett. A tendencia miatt nyáron érdemes kapacitást növelni.
Néhány héttel ezelőtt hirdették ki a Kisfaludy szálláshelyfejlesztési program nyerteseit – hívta fel a figyelmet a Balatoni Turizmus Szövetség vezetője. „A Balaton régióban több mint 20 szálloda fejlesztése, és legalább egy tucat szálloda felújítása, bővítése, szolgáltatásokkal való kiegészítése kezdődik el”. Országosan 700 panzió fejlődéséhez járul hozzá a kormány a programon keresztül, ennek több mint harmada az ország legnagyobb tava környékén valósul meg.
"Az erre szánt 370 milliárd forint meg fog látszódni a vendégforgalmon is"
– ígérte Hoffmann Henrik.
Megszületett az országmárka, ennek mintájára dolgoznak a Balaton-márka kialakításán is, ami egy egyszerűbb kommunikációt és pozicionálást, valamint egy sikeresebb marketingakciót hoz magával. Ennek segítségével
jövő nyártól egységes turisztikai régióként kommunikálják majd a külföldi piacokon a balatoni turisztikai térséget.
A márka kialakításáért kiírt pályázaton győztes konzorcium – melyet a Balatoni Turizmus Szövetség, a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Balaton Fejlesztési Tanács és a régióban tevékenykedő civil szervezetek alkotnak – közel 1 milliárd forintból gazdálkodhat a következő 2 évben.
Nyáron telt ház van, de javult az elő- és utószezon
Idén azon hónapok népszerűsége nőtt, amelyekben vendégekre van szükség, a nyári időszak ugyanis a telítettség miatt nem tudott tovább növekedni - mondta Hoffmann Henrik. A februári és a májusi számok emelkedtek az előző évekhez képest.
A szövetség elnöke kiemelte: ősszel is sok olyan rendezvény lesz, amely odacsalogathatja az érdeklődőket. „Csodálatos a természeti környezet csodálatos épített örökségekkel, történelmi emlékekkel körbevéve, megspékelve a tóra jellemző gasztronómiai fesztiválokkal” – összegzett.