Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Másfél év után sincs gyanúsítottja a veronai buszbalesetnek

Továbbra is ismeretlen tettes ellen nyomoz a magyar rendőrség a tavaly januári veronai busztragédia ügyében. Az olasz hatóságok hat ember, köztük a buszvezető ellen, is vádat emeltek.

A Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás köré­ben elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségének gyanúja miatt folytat nyomozást ismeretlen tettes ellen. Az eljárás érdekeire tekintettel a rendőrség bővebb tájékoztatást nem ad.

Az új büntetőeljárásról (Be.) szóló törvény értelmében a nyomozásnak nincs határideje, amíg az ügynek nincs gyanúsítottja, mert az ügy felderítése zajlik. Amint viszont meg­gyanúsítanak valakit, az eljárás fokozott ügyészi felügyelet mellett vizsgálati szakba lép, és onnantól számítva a nyomozási határidő két év lehet, ami indokolt esetben egy alkalommal hat hónappal hosszabbítható meg.

A Magyar Idők információi szerint az NNI – szakértők sorát bevonva – egyebek mellett a busztársaság tagjainak felelősségét, valamint a busz műszaki állapotát vizsgálja. Többek között arra is keresi a választ, hogy a busz üzemeltetője engedélyeztette-e a jármű átalakítását. Sajtóhírek szerint ugyanis a gyárinál több ülést, valamint plusz-üzemanyagtartályt szereltek a gépjárműbe. Mivel a busz iratai rendben voltak, így bizonyára levizsgáztatták az átalakított járművet.

A szakértőknek azt kell eldönteniük, hogy a pót-üzemanyagtartály fokozza-e a veszélyt egy baleset során, továbbá az összefüggésbe hozható-e a tűz tovaterjedésével. A büntető törvénykönyv szerint a foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségének megállapításához még csak sérülés sem kell.

Tömegszerencsétlenség okozása miatt emelt vádat hat gyanúsított ellen a veronai államügyész az olasz város bíróságán a 2017. január 20-án éjjel, az A4-es autósztrádán történt magyar busztragédia miatt. A katasztrófában a helyszínen tizenheten vesztették életüket, többségük­ben középiskolások, egy súlyos sérült pedig később a Honvédkórházban hunyt el.

A vádlottak Varga János buszvezető, Alberto Brentegani, az A4 Brescia–Padova sztrádaszakasz mérnöke, Giovanni Luigi Da Rios, az A4-es sztráda központi szakaszának és biztonsági elemeinek építését irányító műszaki hivatal vezetője, valamint Michele De Giesi, Maria Pia Guli és Enzo Samarelli, akik az A4-es sztráda ellenőrzését, így a biztonsági korlátok tesztelését is végezték 1993-ban az Anas nevű cég munkatársaiként. Ha bűnösnek találják őket, akár 18 év szabadságvesztést is kaphatnak.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×