eur:
400.38
usd:
362.83
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga

Gigaüzlet része lehet Magyarország

A kínai napenergia hídjává válhat Magyarország - írja a Portfolio.


A Portfolio arról közöl cikket, hogy nyolcezermilliárd forintos üzletbe kerülhet bele a magyar állam. A portál kiemeli, hogy egy monumentális, 5-8000 kilométer hosszú villamos energia távvezeték kötné össze Európát és Kínát. A projekt célja, hogy a lehető legnagyobb mértékben kiaknázza az óriási kínai és közép-ázsiai - elsősorban megújuló, tiszta - energia potenciált, így csökkenhet Európa energiafüggősége Oroszországtól.

A Világgazdaságban arról lehet olvasni, hogy eddig 4500 ital- és áruautomatát szerelt fel felügyeleti egységgel a Magyar Posta, ami előfeltétele annak, hogy legkésőbb július 1-jétől rálásson a forgalmukra az adóhivatal. A Magyar Posta mintegy 28 ezer szerződést kötött étel- és italautomata-üzemeltetőkkel.

A Pénzcentrum a budapesti lakáspiacról készített összeállítást. A portál hangsúlyozza, hogy az új építésű lakások átlagos négyzetméterára 731 ezer forint felett jár a fővárosban, és ez még mindig messze van az igazi luxustól, miután egyre nagyobb igény van a drága lakóingatlanokra. A 100 millió forint feletti kategóriában 406 eladó lakás van jelenleg Budapesten, míg az 50 milliónál drágább ingatlanok száma meghaladja a 2200-at.

Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×