A szakszervezeti vezető azt mondta: arra vár, hogy a BKV mit reagál a 15 százalékos igényre. Szerinte
a 12 százalékról szóló megállapodás nem kezeli a munkaerőhiányt és nem állítja meg a fluktuáció csökkentését.
Nemes Gábor elmondta azt is, hogy az érdekképviselet további, első sorban munkakörülményeket javító intézkedéseket szeretne elérni a BKV menedzsmentjénél, emellett a 13. havi fizetés alapjainak megteremtését.
Az érdekképviseleti vezető megerősítette, hogy
két szakszervezet, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége és a Városi Tömegközlekedési Szakszervezetek Szövetsége
elfogadta a bérmegállapodást
a közlekedési társasággal, ahogy arról korábban a Világgazdaság beszámolt. Eszerint 2018-ban, cafeteriával együtt akár 400 ezer forintra növekedhet a villamos- vagy buszvezetők fizetése a fővárosban.
Egy buszvezető, metró- vagy villamosvezető átlagosan bruttó 350 ezer forintot keresett 2017-ben túlóra nélkül. Kezdő buszvezetőt most 305 ezer forintért vesz fel a fővárosi cég.
Nemes Gábor az InfoRádiónak megismételte, hogy
óriási a fluktuáció a BKV-nál, 250 buszvezető és 50-80 villamosvezető hiányzik, ezért sok a túlóra.
Közben a 3-as metró pótlása miatt pluszterheket, túlórákat kell ellátniuk a dolgozóknak. További kihívás az új járművek érkezése, bizonyos vonalak meghosszabbítása esetén a feladatok ellátása.