Tarlós István az építőipari helyzettel és a bérköltségek emelkedésével indokolta a 3-as metró felújítására korábban tervezett költségek túllépését.
„A 137,5 milliárd forint két és fél évvel ezelőtti mérnökár alapján alakult ki. Aki úgy gondolja, hogy az még ma is érvényes, az eléggé tájékozatlannak minősíthető az építőiparban. Négy tenderről beszélünk az infrastruktúránál. A négy közül kettőre már olyan ajánlat futott be, ami kezelhetőnek látszik, a másik kettő továbbra is kezelhetetlen. Az alagút teljes hosszának - természetesen szakaszonként –, valamint a három állomási szakasz közül az egyik szakasz felújítása nagy valószínűséggel megkezdhető. Ez nemcsak Budapest érdeke."
"A hármas metrót felújítjuk, és punktum. Tovább nem merek és nem is akarok várni”
- jelentette ki a főpolgármester.
A városvezető megismételt, hogy 137,5 milliárd forintra érvényes támogatási szerződése van Budapestnek a magyar állammal, ez stabil fedezet. Emellett a fővárosnak van egy több mint 30 milliárd forintos pénzmaradványa is, amely uniós engedély esetén biztosíthatja a metróvonal felújításának teljes befejezését.
Tarlós István szerint egyes munkálatok három hónap múlva elkezdődhetnek.
„Szeptember végén a kivitelezés megkezdődhet.
Most mondom, hogy engem nem érdekel semmiféle választási időpont ebben a tekintetben. Ez már a 2019-es választásokig teljes egészében nem fejeződhet be. A ma rendelkezésre álló adatok alapján, ha a mai állapothoz képest semmilyen váratlan vagy brutális akadály nem jön közbe, akkor
2020 első negyedéve körül befejezhető a munka”
- közölte Tarlós István.
A városvezető megjegyezte, hogy nem mindenképpen, csak kedvező áron adnák el a Bálnát, és egyelőre a metrófelújításokhoz sem számolnak az esetleg ebből befolyó pénzzel.
Két fontos felüljárót elbontanának
Számos projekten dolgozik a főváros, a két felüljáró elbontásához pedig akár kormányzati támogatásra is számíthat – mondta főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.
„A Nyugati tér és a Keleti pályaudvar előtti Rottenbiller-Fiumei úti felüljáró eltüntetése városképi szempontból nagy jelentőségű.
Ebben a miniszterelnök támogatását élvezzük, sőt, hajlik rá, hogy mind a két projekt fedezetét az állam a fővárosnak átadja, és meg tudjuk valósítani ezeket a kisebb projektjeinket” - tudatta a városvezető.
„Ami a Rottenbiller utcát illeti, ott egyetlen megoldás lehet: a közúti aluljáró, ami átbocsátóképességben semmilyen változás nem fog bekövetkezni” - mondta Tarlós István.
Kijelentette:
a Nyugati téri felüljáró elbontása nagyobb fennakadásokkal járhat.
Itt még nem is alakult ki a végleges megoldás: lehet, hogy szintbeli keresztezésben kell gondolkodni, de ebben az esetben a tervező meg fog izzadni, az aluljáró építése pedig bonyolultabb és drágább is.
„Kétségtelen, hogy ez a forgalomszervezésben problémákat jelenthet, és az átbocsátóképesség kétségtelenül csökkenni fog” - mondta Tarlós István.
A főpolgármester a következő egy-két év fontos programjai közé sorolta még az árvízvédelmi létesítmények megvalósítását, újabb P+R parkolók növelését és a BKV járműparkjának megújítását.
Tarlós István a margitszigeti munkálatokkal kapcsolatban kijelentette:
„a fővároson biztosan nem fog múlni a vizes világbajnokság megrendezése és a határidők tartása”.
A városvezető szükségesnek tartja a budapesti futóversenyek számának korlátozását, mivel meglátása szerint „lassan teljesen kiszámíthatatlanná és anarchikussá váltak olyan rendezvények – így a futóversenyek is – amelyeket önmagukban lehet, hogy viszonylag sokan szeretnek”.
A főpolgármester szerint a szmogriadóval összefüggő változások szeptemberben kerülhetnek napirendre.