A PISA-teszt eredményei nyomán látszik, hogy nem elég a NAT tartalmán vagy a lexikális tudás és képesség-készség arányain változtatni. A mérés fontos tanulsága az is, hogy az eredmények mennyire erősen függenek a családi háttértől, tehát a jó és méltányos oktatáshoz való hozzáférésen is javítani kell - mondta Palkovics László oktatási államtitkár a hvg.hu-nak adott interjúban.
Az otthoni különbségek kiegyenlítésére a család bevonásában fontos megoldási lehetőséget látnak. Tudatosítani szeretnék, hogy az iskolába járás fontos dolog, mert az vezet ki abból a helyzetből, amelyben adott esetben a család jelenleg él. "Az új Nemzeti alaptanterv koncepciójában szerepel emellett például már életvitel tantárgy is, ahol reggel 8 és 9 között nem tananyagot tanítunk, hanem elmondjuk, hogy miért kell fogat mosni."
A kísérleti tankönyvekkel kapcsolatban Palkovics László kiemelte: ezekre valóban sok panasz volt, de a pedagógusok észrevételei alapján átdolgozták őket, ő már nem érzékel e területen problémát. Nem tartja rossznak a nyolcadikos földrajzkönyvben szereplő, a szoptatós malacként megjelenített Németország csecsén lógó tagállamokat ábrázoló illusztrációt sem.
Nem talál megvalósításra alkalmas (az övék között nem szereplő) javaslatokat a Tanítanék mozgalom által készített Kockás könyvben, és nem látja szükségesnek egy önálló oktatási minisztérium létrehozását, ami egyébként a mozgalom február 1-jei tüntetésének egyik követelése. Jónak tartja viszont a felső tagozatosok tabletes mintaprogramját, és szerinte aki akarja, meg tudja oldani a mindennapos testnevelést.